شماره ۱۹۷۴ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط سینما

«فرد ویلارد» بازیگر آمریکایی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی طنز ازجمله سریال معروف «خانواده مدرن» در سن ۸۶سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. این بازیگر کمدی سابقه بازی در فیلم‌های کمدی چون «شب فرنوود ۲»، «همه عاشق ریموند هستند» و همچنین چند فیلم سینمایی کمدی از ساخته‌های «کریستوفر گِست» را در کارنامه داشت. او سه‌بار پیاپی برای بازی در نقش «هانک مک‌دوگال» در شوی تلویزیونی «همه عاشق ریموند هستند» نامزد جایزه امی شد و اخیرا نیز برای بازی در نقش «فرانک دانفی» در سریال «خانواده مدرن» برای چهارمین‌بار نامزد این جایزه شده بود.

با ادامه‌ روند تعطیلی سالن‌های سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از نمایش فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا در طرح «سینما ماشین»، فیلم «جهان با من برقص» به‌عنوان دومین فیلم در این طرح به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم «جهان با من برقص» که پیش از این اکران عمومی شده بود، از دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در دو سانس ۲۱ و ۲۳ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران به نمایش گذاشته خواهد شد. گفتنی است که بلیت فیلم «جهان با من برقص» برای تماشای فیلم در طرح سینما ماشین، در حالی از دیشب به صورت انحصاری در سایت ایران‌تیک عرضه شده که پیش از این گفته می‌شد فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی قرار است دومین فیلم این طرح باشد. فیلمی که دیروز اعلام شد تاکنون در نمایش آنلاین خود بیش از یک‌ونیم میلیارد تومان فروش داشته، که با توجه به تأخیر دوساله در اکران، انتشار نسخه قاچاق و البته محرومیت از هر نوع تبلیغات تلویزیونی می‌تواند فروشی قابل قبول و فراتر از انتظار قلمداد شود.


میزان فروش سینمای ایران در‌ سال گذشته با درنظرگرفتن متوسط 7‌هزارو 700 تومان برای قیمت بلیت حدود ۲۹۹‌میلیارد تومان بوده است. طبق بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی به ترتیب مطرب، متری شیش‌ونیم، تگزاس۲، رحمان ۱۴۰۰، شبی که ماه کامل شد، سرخپوست، چشم و گوش بسته، چهارانگشت، ما همه با هم هستیم، زیرنظر پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران‌شده در ‌سال ۹۸ بودند.

انیمیشن اپیزودیک «کووید ۱۹ ثانیه» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، از دیروز در برخی وب‌سایت‌های سینمایی، پلتفرم‌ها و فضای مجازی پخش شد. این انیمیشن که در ۱۵ قسمت ۱۹ثانیه‌ای به کارگردانی علی درخشی و تهیه‌کنندگی محمد ابوالحسنی تهیه شده، با نمایش تلاش برای فرهنگ‌سازی و حس مسئولیت‌پذیری جامعه سینمای انیمیشن در قبال بحران کرونا، به بیان اموری می‌پردازد که باید در زمان شیوع این بیماری جدی گرفته شوند.


تعداد بازدید :  426