شماره ۱۹۷۴ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر آخر

محمد شایسته، تهیه‌کنندگی فیلم «زیرنظر»: «من از اکران آنلاین خیلی راضی هستم. تا به‌حال فیلم «طلا» بیش از 100‌هزار بلیت فروخته و یک‌و‌نیم ‌میلیارد تومان هم فروش داشته است. این نوع اکران مزایایی دارد و باید درنظر داشت که همین یک‌ونیم ‌میلیارد تومان فروش در VOD، معادل چهارونیم ‌میلیارد فروش در سینماست؛ چراکه از آمارهای عجیب و غریب فروش سینماها فقط 30‌درصد در اختیار تهیه‌کننده قرار می‌گیرد ولی در VOD 70درصد. بزرگ‌ترین حُسن این سامانه‌های آنلاین این است که تسویه‌حساب تقریبا نقدی است، درصورتی که از فروش هشت‌ونیم میلیاردی فیلم «زیرنظر» در سینماها پیش از شیوع کرونا، سینمادارها فقط 200‌میلیون تومان پول به ما داده‌اند.»

 محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن صنفی سینماداران: «ما چاره‌ای جز بازگشایی سینماها نداریم، چون از همه جا ناامیدیم و هرحرفی می‌شنویم، در حد شعار است. بیشتر سینماها در تنگنای مالی هستند و آن 10‌میلیون تومان کمک سازمان سینمایی را نگرفتیم، چون قبلا هم گفتیم که این برای ما یک شوخی است. 10‌میلیون تومان با وام 6 ماهه چه دردی از ما دوا می‌کند؟ ما چیزی می‌خواهیم که نه تمام مشکلات بلکه حداقل بخشی از مشکل ما را کم کند. اینجا دولت باید حمایت کند. محل کسب ما بسته شده و از همه جا ناامید شده‌ایم. هر حرفی هم زده می‌شود، در حد شعار است و ما فعلا فقط به شعارها گوش می‌دهیم. دولت تمام اقلام را گران کرده ولی ما تصمیم گرفتیم امسال بلیت سینما را گران نکنیم.»

 علی شمس،  نویسنده و کارگردان تئاتر: «نمی‌توان از حالا به‌طور قطع آینده تئاتر را پیش‌بینی کرد؛ چراکه هر زمانه‌ای اقتضائات خود را دارد. کرونا سبب شد بیش از پیش متوجه این مدیوم آنلاین شویم و آن را جدی بگیریم. مدیومی که می‌تواند شکلی کلان‌تر برای اجرا را فراهم آورد و کرونا سبب تسریع این روند شد، به‌طوری که این روزها ایده‌هایی نظام‌مند برای این فعالیت در این مدیوم آغاز شده است. تئاتر آنلاین از سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ آغاز شد و در ایران هم تجربه‌هایی انجام شده است ولی ما در ایران بیشتر متمرکز بر لایو اینستاگرام هستیم اما پلتفرم‌های دیگری هم وجود دارد که نمونه‌های آن را می‌توان در سایت‌های مختلف دید.»


تعداد بازدید :  381