شماره ۱۹۷۵ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
دریچه

  قطعه موسیقایی «فصل عاشقی» با خوانندگی حسام‌الدین سراج در وصف پرستاران و پزشکان ایثارگر جبهه سلامت تولید شد. در این قطعه که در ایام عید فطر منتشر خواهد شد، سراج علاوه بر اجرای آواز، خوانندگی تصنیف را به همراه فاضل جمشیدی انجام داده است. مجید مظفری (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) نیز در این اثر، چند رباعی دکلمه
 کرده است.
 سریال تلویزیونی «پرگار» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، پس از اتمام پخش سریال «زیر خاکی» از سه‌شنبه ۶ خرداد روی آنتن شبکه یک می‌رود. سریال «پرگار» با قصه‌ای اجتماعی درباره روابط خانوادگی، تعلیم و تربیت فرزندان تولید و آماده پخش شده است. شبکه یک سیما پس از پخش سه سریال طنز پرمخاطب، برای ایجاد تنوع ژانر نمایشی، این‌بار سراغ سریالی ملودرام با قصه‌ای اجتماعی رفته است. سریال «پرگار»، قصه سه خانواده را به‌طور موازی روایت می‌کند که مقطعی از روزگار، سرگذشت آنها با هم‌ گره خورده است و خواسته ناخواسته در زندگی امروز آنها کنش‌هایی را ایجاد می‌کند.
روزبه حسینی در روزهای کرونایی و خانه‌نشینی، شناخت‌نامه‌ای از محمود استادمحمد را که نگارش و گردآوری‌اش حدود هفت‌سال به طول انجامیده، به پایان می‌رساند و درحال پیگیری نهایی انتشار برخی آثار رضا براهنی است. این هنرمند تئاتر که از نیمه‌ دهه ۷۰ در حوزه ادبیات هم فعال بوده است، می‌گوید از حدود سه‌سال پیش، از طرف خانواده‌ دکتر رضا براهنی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی (به‌ویژه پسر بزرگ او، اکتای براهنیِ فیلمساز، وکیل رسمی و قانونی‌اش)، مسئولیت چاپ و نشر برخی از آثار او را برعهده گرفته و در مسیری طولانی‌تر درحال نگارش و اتمام شناخت‌نامه‌ای در دو جلد درباره‌ زندگی و آثار محمود استادمحمد، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر است.
چندی پیش مهرداد دلنوازی (آهنگساز) با همکاری علیرضا افتخاری (خواننده) قطعه‌ای به نام «دلتنگ باران» را منتشر کردند تا دلتنگی خود را نسبت به غیبت محمدرضا شجریان در فضای موسیقی کشور اعلام کنند.
رمان «بیستمین قربانی» به قلم «جیمز پترسون» و «ماکسین پائترو» به‌عنوان جدیدترین جلد از سری داستان‌های «باشگاه قتل زنان»‌ منتشر شد و در نخستین هفته از حضور در فهرست آثار پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز در جایگاه چهارم قرار گرفت. «بیستمین قربانی» به داستان تحقیقات «لیندزی باکسر» درباره قتل چند فرد بدنام در شهرهای مختلف پرداخته است. «پترسون» به‌طور میانگین سالی ۱۴ کتاب منتشر می‌کند و نام او به‌عنوان نخستین نویسنده‌ای که یک‌میلیون جلد از آثارش در قالب دیجیتال به فروش رسیده، ثبت شده است.
باقر رجبعلی از آماده‌شدن کتاب جدید خود با عنوان «صد توصیه به داستان‌نویسان جوانی که از نصیحت متنفرند!» برای انتشار خبر داد.
مجموعه داستان «بچه‌های رئیس‌جمهور» نوشته حسین حضرتی (ح.ا. تیرداد) منتشر شد. این کتاب در ۱۳۸ صفحه با شمارگان ‌هزار نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان توسط انتشارات خارا منتشر شده است. در معرفی مجموعه داستان «بچه‌های رئیس‌جمهور» آمده است: «داستان بازتابی از اجتماع و واکنشی به آن است. نویسنده با این رویکرد و نگاه به نگارش پرداخته است.»
احتمال بازگشایی سینماها در عید فطر درحالی مطرح شده که ابتدا باید ستاد ملی کرونا این اقدام را بلامانع اعلام کند و بعد هم باید وضع شورای صنفی نمایش به‌طور قطعی مشخص شود تا انتخاب فیلم‌ها و بررسی شرایط برای ارایه تسهیلات به آنها صورت گیرد.
موسسه «بهمن سبز» از افزایش سرانه فرهنگی استان خوزستان با احداث ۱۶ سالن سینمایی جدید تا پایان‌ سال ۹۹ خبر داد.


جیم کری، بازیگر سرشناس هیچ علاقه‌ای ندارد تا ترامپ را از مرکز طراحی‌های انتقادی‌اش کنار بگذارد. جیم کری که مدتی بود از طراحی دست کشیده بود، بار دیگر به شخص ترامپ برگشت و از موضوع‌های روز، نقاشی کرد. جدیدترین نقاشی او درباره پوشش فاکس‌نیوز از موضوع کروناست. در این تصویر ترامپ با چهره‌ای احمقانه کشیده شده که دارد با ماشین مستقیم به سمت مرد و زن و بچه‌ای می‌رود که به جای اینکه ماسک زده باشند، چشم‌هایشان را بسته‌اند. چشم‌بند آنها نشان‌دهنده اخبار فاکس‌نیوز است. آنها دارند با چشم بسته از خط‌کشی عابرپیاده که برای پیاده‌روها قرمز است، رد می‌شوند.
گرانندگان جایزه عکاسی طنز حیات‌وحش منتخبی از تصاویری را که برای شرکت در این دوره از این رقابت عکاسی ارسال شده‌، منتشر کرده‌اند. به گزارش فوربس، این رقابت عکاسی سالانه که بر ثبت لحظات طنز حیات‌وحش تمرکز دارد، امسال ششمین دوره خود را پشت‌سر می‌گذارد. عکاسان آماتور و حرفه‌ای می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ ژوئن برای شرکت در شاخه‌های مختلف این رقابت عکاسی ارسال کنند.
مراسم نمایش آثار برتر و اهدای جوایز جشنواره «عکس ۵» و بزرگداشت عباس کیارستمی درصورتی ‌که شرایط بیماری کرونا مساعد شود، یکم تیرماه ‌سال‌جاری در موزه سینما برگزار می‌شود. لیلی گلستان (رئیس هیأت داوران)، فرهود نصیری ابراهیم عرب‌بیگی، علی میرعمادی و آیتای شکیبافر داوران این دوره جشنواره«عکس ۵» هستند.
قطعه بی‌کلام «مبهم دور» اثر جدید میلاد درخشانی به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. درخشانی (آهنگساز و نوازنده) طی آخرین فعالیت‌های خود قطعه «مبهم دور» را تولید و ارایه کرده است. او در این اثر که آهنگسازی آن به عهده خودش بوده، تار، گیتارباس و پرکاشن نواخته است. حمیدرضا آداب نیز صدابردار آن است.


تعداد بازدید :  436