شماره ۱۹۷۵ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
یک سال از فراخوان برای تغییر لوگو گذشت و اتفاقی نیفتاد
فدراسیون همچنان در انتظار یک طراح خلاق!

[شهروند] بارها اهالی فوتبال، کاربران شبکه‌های مجازی و حتی مردم عادی که شاید چشم‌شان فقط یک‌بار به لوگوی فدراسیون روی پیراهن تیم ملی افتاده، به نبود خلاقیت در طراحی این لوگو انتقاد کرده‌اند. بالاخره بعد از چند سال، این انتقادات سال گذشته با واکنش فدراسیون مواجه شد و روابط عمومی فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای برای طراحی لوگوی جدید فدراسیون فراخوان داد. دقیقا هجدهم اردیبهشت سال 98 بود که این اطلاعیه روی سایت فدراسیون رفت و به طراحان و داوطلبان فقط 10 روز فرصت داده شد تا طرح‌های پیشنهادی خود را ارسال کنند. اما در یک سال گذشته هیچ خبر جدیدی درباره تغییر لوگوی فدراسیون نه روی خروجی سایت رفته، نه این پروژه به مرحله جدیدی رسیده است. با اینکه بیش از یک سال از اطلاعیه فدراسیون فوتبال می‌گذرد و کسی دلیل تغییر نیافتن لوگوی فدراسیون را نمی‌داند،‌ این فدراسیون کشتی بود که چند روز قبل خیلی بی‌سروصدا از لوگوی جدید خود در سمینار روسای هیأت‌های استانی رونمایی کرد. در مجموع هم تغییر لوگوی یک فدراسیون کار خیلی سختی نیست، اما فدراسیون فوتبال سال‌هاست به دلیل داشتن لوگویی فاقد خلاقیت و ساده مورد انتقاد قرار می‌گیرد. خوب به یاد داریم که در خلال جام جهانی 2018 یکی از سایت‌های ورزشی بین‌المللی در مقایسه‌ای که میان لوگوی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها انجام داد، لوگوی فدراسیون فوتبال ایران را فاقد طراحی و جذابیت لازم دانست. بی‌شک باید در لوگوی جدید عوامل زیادی را در نظر گرفت تا تیم ملی فوتبال که نماینده مهمی از کشور ایران در میادین بین‌المللی است، به دلیل لوگو مورد نقد قرار نگیرد. در نظر گرفتن نمادی از فرهنگ و تاریخ کشور مهم‌ترین نکته‌ای است که لوگوی جدید فدراسیون را با استقبال عموم مواجه خواهد کرد.  

 


تعداد بازدید :  352