شماره ۱۹۷۵ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
مکث

خواب‌آلودگی 5نفر را به کشتن داد
[شهروند] بی‌احتیاطی و خواب‌آلودگی راننده پژو پارس تصادف خونین را رقم زد. در این حادثه تلخ که در جاده زاهدان به نهبندان رخ داد، پنج‌نفر در دم جان باختند و یک‌نفر هم به‌شدت مصدوم شد.
ساعت 6 و 30دقیقه صبح دوشنبه خبر یک حادثه رانندگی به سامانه 115 اعلام شد. با حضور پرسنل اورژانس در محل حادثه مشخص شد یک پژو همراه با پنج سرنشین به یک کامیون برخورد کرده است. نیروهای اورژانس راننده کامیون را که به‌شدت مصدوم شده بود، به بیمارستان آتشدست نهبندان منتقل کردند. اما همه سرنشینان ماشین‌سواری کشته شده بودند. به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور این حادثه در جاده زاهدان- نهبندان بعد از مسجد ابوالفضل رخ داد و سه دستگاه آمبولانس هم به این عملیات اعزام شدند.
درهمین حال سرهنگ رضایی، رئیس‌پلیس راه خراسان‌جنوبی هم درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: «اثر این سانحه راننده خودروی پژو پارس به همراه چهار سرنشین دیگر در دم کشته و راننده کامیون فوتون نیز به‌شدت مجروح و به بیمارستان آتشدست نهبندان منتقل شد.» به گفته او، کامیون فوتون به دلیل شدت برخورد دچار آتش‌سوزی شد که توسط تیم امدادی حاضر در محل خاموش شد. او همچنین درباره علت این تصادف هولناک گفت: «بی‌احتیاطی و انحراف به چپ از سوی راننده سواری پژوپارس به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی علت این حادثه بوده است.»


دستگیری جویندگان گنج در نسیم‌شهر
[شهروند] جویندگان دفینه در نسیم‌شهر به دست پلیس دستگیر شدند. این افراد درحین حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیای ارزشمند و قدیمی احتمالی در یکی از روستاهای بهارستان در منطقه نسیم‌شهر از سوی پلیس بازداشت شدند.
حمید کریمی، رئیس اداره میراث فرهنگی رباط‌کریم و بهارستان درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: «براساس گزارش واصله از سوی دوستداران میراث فرهنگی و مردم محلی هماهنگی‌های لازم با پلیس انجام شد و این افراد در حین ارتکاب به جرم دستگیر شدند.» او همچنین با هشدار به جویندگان گنج در این منطقه گفت: «قطعا کسانی که در پی عتیقه در این شهرستان هستند، به بن‌بست می‌خورند؛ چراکه عوامل میراث و نیروی انتظامی در این راستا در هوشیاری کامل به سر می‌بردند.»


زن مبلغ فرماسونری در رشت دستگیر شد
زن جوانی که مدتی بود در شبکه‌های اجتماعی فرقه فرماسونری تبلیغ می‌کرد، از سوی پلیس رشت شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ علی صداقت، سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان در این‌باره گفت: «کارشناسان پلیس امنیت عمومی در پی رصد فضای مجازی، عامل تبلیغ عرفان‌های نوظهور و جریان‌های فراماسونری در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند و موفق شدند خانه این زن 22ساله را در شهر رشت شناسایی کنند. درنهایت با هماهنگی قضائی این زن در خانه‌اش دستگیر شد. به گفته سرپرست پلیس امنیت عمومی گیلان، این متهم تصاویر غیراخلاقی از خود با مضمون و نمادهایی از شیطان‌پرستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام   منتشر می‌کرد.»

 


تعداد بازدید :  364