شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
منهای سینما

  هفدهمین بی‌ینال معماری ونیز که قرار بود در سال 2020 برگزار شود و به دلیل شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق در آمده بود، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال 2021 به مدت 6 ماه برگزار خواهد شد. دوسالانه معماری در شرایطی تصمیم به تعویق گرفته که گفته می‌شود هفتادمین جشنواره فیلم ونیز با رعایت تمام محدودیت‌های بهداشتی از دوم تا دوازدهم سپتامبر (دوازدهم تا بیست‌ودوم شهریور) برگزار خواهد شد. همچنین جشنواره بین‌المللی تئاتر ونیز از چهاردهم تا بیست‌وچهارم سپتامبر (بیست‌وچهارم شهریور تا پنجم مهر) و جشنواره بین‌المللی موسیقی معاصر ونیز هم از  بیست‌وپنجم سپتامبر تا چهارم اکتبر (ششم تا شانزدهم مهر) برگزار خواهد شد.

  سید حسن‌خان بیگی، نوازنده شناخته‌شده تنبور و از آخرین بازماندگان نسل طلایی موسیقی مقامی لکی در شهرستان دلفان دار فانی را وداع گفت. این هنرمند پیشکسوت موسیقی یکی از آخرین راویان مقام‌های حوزه لکی و دلفان بود که تأثیر زیادی در این‌ گونه موسیقایی به جای گذاشته است.

  مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» به کارگردانی سیدجواد رضویان و سیامک انصاری و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی ساخته می‌شود. شبنم وثوقی و هدی ایزدی این سریال را که پیش از این «نیوجرسی» نام داشت، نوشته‌اند و گفته می‌شود که به زودی وارد مرحله تصویربرداری می‌شود. پیشتر جواد رضویان و سیامک انصاری در سریال‌هایی چون «در حاشیه ۱ و ۲»، «شوخی کردم»، «جایزه بزرگ»، «پاورچین» و «زهرمار» همکاری کرده بودند.
 
  نشر کارگاه اتفاق کتاب «آنجا میان دو جهان» نوشته سروناز علم‌بیگی را منتشر کرد. در این کتاب علم‌بیگی دنیای پرتخیل نقاشی‌های خود را به قلمروی ادبیات آورده است. او که به عنوان نقاش و سازنده فیلم‌های مستند شناخته می‌شود، قرار بود این روزها شاهد برگزاری نمایشگاه نقاشی‌هایش در گالری اعتماد و رونمایی از کتاب «دیدار هنرمند» نیز باشد اما به دلیل شیوع کرونا گالری اعتماد و نشر نظر از تعویق نمایشگاه و رونمایی کتاب علم‌بیگی خبر دادند.

  لوگان ویلیامز، هنرپیشه نوجوانی که در سریال تلویزیونی «فلش» ظاهر شد، در شانزده سالگی درگذشت. مادرش فاش کرد که مرگ او ناشی از مصرف بیش از حد فنتانیل بوده که مسکنی قوی است. مادر لوگان ویلیامز می‌گوید که امیدوار است مرگ فرزندش به افزایش آگاهی در مورد اعتیاد به مواد افیونی کمک کند.


تعداد بازدید :  338