شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
دیالوگ

ایرج راد:  «لازمه تئاتر اجرای زنده بدون واسطه و در مقابل تماشاگر است و این مهم‌ترین ویژگی تئاتر است اما در شرایط حاضر که امکان این کار نیست، چاره‌ای نمی‌ماند جز استفاده از ظرفیت‌های تلویزیون و فضای مجازی. کاری که قبل از این هم اتفاق افتاده و در خیلی کشورها وقتی از نمایشی استقبال زیادی می‌شد یا مخاطبان به دلایل مختلف امکان حضور در سالن را نداشتند، هم‌زمان با اجرای زنده، آن تئاتر به صورت آنلاین هم پخش می‌شد.»

 مرضیه برومند، کارگردان تلویزیون و سینما: «درباره ادغام جشنواره‌های تئاتر عروسکی تهران- مبارک و تئاتر فجر باید بگویم که من کلا با خط‌کشی بین تئاتر و تئاتر عروسکی موافق نیستم؛ ولی در عین حال ادغام جشنواره تئاتر عروسکی با تئاتر فجر می‌تواند جشنواره عروسکی را تحت‌الشعاع قرار دهد. فراموش نکنیم که جشنواره «تئاتر عروسکی» نخستین جشنواره بین‌المللی تئاتر بعد از انقلاب است و برای خود سابقه و جایگاه بین‌المللی دارد و به راحتی نمی‌توان آن را با جشنواره تئاتر فجر ادغام کرد.»
 
 سهیل سلیمی، کارگردان: «ما در کشورمان برای فیلمساز تعریفی  ایجاد کرده‌ایم که این تعریف شدیدا موجب تولید مافیا و ایجاد رانت شده است. در قوانین ارشاد فیلمساز کسی است که سه فیلم سینمایی اکران‌شده داشته باشد. جالب است که این قاعده در هیچ جای جهان وجود ندارد و کسی که فیلم سینمایی ساخته باشد، چه اکران شود و چه در تلویزیون یا پلتفرم‌های اینترنتی  پخش شود، فیلمساز است.»


تعداد بازدید :  312