شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
باشگاه‌ها توان پرداخت هزینه‌های تست کرونا را ندارند!
دغدغه 7 میلیاردی برای شروع لیگ فوتبال

[شهروند] بعد از صدور مجوز شروع تمرینات و مسابقات فوتبال از سوی ستاد مبارزه با کرونا حالا یک دغدغه مهم برای اهالی این رشته پرمخاطب به وجود آمده؛ پرداخت هزینه تست کرونا از همه اعضای تیم‌های حاضر لیگ برتر، دسته‌های اول، دوم و سوم. مجموع هزینه این تست‌ها رقم بزرگی می‌شود که نه‌تنها اکثر باشگاه‌ها توان پرداختش را ندارند که فدراسیون و سازمان لیگ نیز از آن طفره می‌روند.
یکی از شروط اصلی برگزاری مسابقات فوتبال گرفته‌شدن تست کرونا حداقل در دونوبت (قبل از شروع تمرینات و قبل از شروع مسابقات) از همه اعضای تیم‌ها و دست‌اندرکاران رقابت‌ها بوده است. حالا که اعلام شده تیم‌ها از اول خرداد می‌توانند تمرینات خود را شروع کنند، باید طی دو سه روز آینده نخستین تست از همه باشگاه‌ها گرفته شود، اما کمبود منابع مالی در فوتبال درگیری جدیدی ایجاد کرده است.
در حال حاضر 16 تیم در رقابت‌های لیگ برتر فعالیت دارند و حدود 70 تیم دیگر هم در دسته‌های اول، دوم و سوم فوتبال ایران فعالیت می‌کنند. اگر فرض کنیم هر تیم حدودا 40 عضو داشته باشد، با احتساب داوران و مسئولان برگزاری مسابقات بالغ‌بر 3هزارو500 نفر در کل کشور درگیر رقابت‌های فوتبال در رده بزرگسالان خواهند شد. از این‌رو همه این افراد باید قبل از شروع تمرینات و مسابقات تست کرونا بدهند که این مسأله هزینه زیادی دربردارد. انجام تست‌های کامل کرونا برای هر فرد حدود یک‌میلیون تومان لازم دارد و با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد هر نوبت تست کرونا از همه افرادی که با رقابت‌های فوتبال درگیر هستند، حدود 3.5‌میلیارد تومان می‌شود. از طرفی نیز یک‌بار دیگر باید قبل از شروع مسابقات این تست‌ها انجام شود که رقم مذکور را دو برابر می‌کند. به عبارت بهتر هزینه انجام تست کرونا از همه اعضای تیم‌های فوتبال، داوران، ناظران و... حدود 7‌میلیارد تومان می‌شود.در این شرایط سازمان لیگ انجام این تست‌ها را به باشگاه‌ها سپرده است، اما به غیر از چند تیم درحال حاضر اکثر باشگاه‌های لیگ برتری با مشکلات مالی فراوان مواجه‌اند و توان پرداخت این پول را ندارند. در لیگ‌های پایین‌تر هم تقریبا همه باشگاه‌ها نمی‌توانند هزینه انجام تست کرونا را پرداخت کنند.
در این‌باره روز گذشته برخی مربیان و مدیران عامل باشگاه‌ها مصاحبه‌هایی انجام دادند و اعلام کردند توانایی پرداخت مبلغ تست کرونا و حتی خرید مواد ضدعفونی‌کننده را نیز ندارند، حتی برخی باشگاه‌ها در نامه‌هایی به سازمان لیگ درخواست تانکر ضدعفونی دادند. مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هنوز هیچ واکنشی به این موضوع نداشتند، اما طبیعی است که آنها نیز درحال حاضر برای پرداخت حدود 7‌میلیارد تومان مشکل دارند. در شرایطی که طبق اعلام مسئولان، مسابقات فوتبال از حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد، اما هزینه‌های تست سلامتی اعضای تیم‌ها و همچنین خرید مواد ضدعفونی‌کننده به دغدغه‌ای مهم برای اهالی فوتبال تبدیل شده است که باید دید چگونه ختم به خیر خواهد شد.


تعداد بازدید :  435