شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
ایرادات جدی در تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها

روز گذشته متن گزارش تحقیق و تفحص از منابع و مصارف باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس در صحن علنی مجلس قرائت شد. درحالی‌که محورهای تحقیق و تفحص مواردی همچون درآمدهای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۰‌سال اخیر و محل تأمین آنها، مصارف و هزینه‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۰‌سال اخیر و محل آنها، جریمه‌های ملی و بین‌المللی دو باشگاه و دلایل آنها در ۱۰‌سال اخیر،‌ سازوکار نظارتی و راهبری در دو باشگاه و آیین‌نامه‌های اداری و مالی آنها و تغییرات سازمانی و انتصابات ستادی دو تیم و سازوکار و شاخصه‌ها و سوابق آنها عنوان شده بود، در این گزارش برخی از نکات قابل توجه و ابهام‌ها مطرح شد. یکی از مواردی که مجلس به آن ایراد قانونی گرفته، دریافت حقوق از سوی مدیرعامل فعلی استقلال است در زمانی که رئیس هیأت‌مدیره این باشگاه بود. در این گزارش آمده سعادتمند چون همزمان کارمند وزارت ورزش بوده، حقوقی که به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره دریافت می‌کرده است، باید برگرداند.
در حالی گزارش عملکرد مالی و مدیریتی ده ساله پرسپولیس (از ‌سال 87 تا 97) بررسی شده که ابهامات زیادی در آن به مجلس ارایه شده است.
مورد دیگر افزایش مبالغ قرارداد از سوی باشگاه پرسپولیس طی متمم‌های متعدد (4 متمم 20 درصدی) با علیرضا بیرانوند بدون خاستگاه منطقی و حقوقی و درنهایت افزایش 130‌درصدی قرارداد در فصل 98-97 و تبدیل قرارداد یک‌میلیارد و 580 میلیونی به 3‌میلیارد و 500 میلیونی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.  

 


تعداد بازدید :  333