شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
مکث

سرقت موتورسیکلت و خودرو کمتر از 10 ثانیه
[شهروند] پلیس پایتخت دو سارق خودرو و موتورسیکلت را که کمتر از 10 ثانیه سرقت می‌کردند، دستگیر کرد.
بیست‌وسوم دی ماه ‌سال گذشته مأموران گشت کلانتری 106 نامجو هنگام گشت‌زنی‌های انتظامی به یک موتورسوار مظنون‌شدند که با توقف موتورسیکلت و بررسی شماره پلاک آن متوجه سرقتی‌بودن آن شدند.
با دستگیری موتورسوار و توقیف موتورسیکلت، متهم پرونده برای تحقیقات بعدی و رسیدگی تخصصی به دستور دادیار شعبه هفتم دادسرای ناحیه 15 تهران در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.
در گام نخست تحقیقات پلیسی، متهم پرونده ادعا کرد که موتورسیکلت متعلق به دوستش است و به صورت امانت در نزد او است و اطلاعی از سرقتی‌بودن آن ندارد. با ارایه شواهد و قرائن و تصاویر گرفته‌شده از صحنه‌های سرقت متهم دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به سرقت دو موتورسیکلت از نوع پالس و NS  اعتراف کرد و با همکاری او موتورسیکلت‌های سرقتی کشف و پس از شناسایی مالباختگان به آنها تحویل داده شد.
متهم در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت که موتورسیکلت‌ها را با همدستی یک از دوستانش به نام سینا سرقت کرده است. با اخذ دستور مقام قضائی دومین متهم پرونده نیز که تحت تعقیب دادسرای ناحیه 15 بود، روز دهم اردیبهشت‌ماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک دستگاه موتورسیکلت پالس سرقتی کشف شد.
سینا پس از دستگیری اعتراف کرد که با شیوه و شگرد‌های خاص کمتر از 10 ثانیه موتورسیکلت و خودرو‌هایی که فاقد قفل بودند، سرقت می‌کنند و به سرقت پنج خودرو مزدا3، 6 موتورسیکلت، چهار سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو پاترول و یک خودرو پراید ‌هاچ‌بک اعترف کرد.
سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه متهمان در مجموع به 17 سرقت خودرو و موتورسیکلت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، گفت:   «متهمان اعتراف کردند پس از سرقت وسایل نقلیه آنها را بعد از چند روز در محلی خلوت رها می‌کردند و تاکنون بیش از یک‌میلیارد ریال از مجموع سرقت‌ها به دست آورده‌ایم.»رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان اینکه مالخر اموال سرقتی به نام فریبرز شناسایی شده است، گفت: «با دستور قضائی او روز بیستم اردیبهشت‌ماه در مخفیگاهی در پل چوبی دستگیر شد و به جرم ارتکابی اعتراف کرد.»به گفته سرهنگ دستخال تاکنون 15 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و هر سه متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته‌اند.

قاتل فراری در پاکدشت به دام افتاد
[شهروند] با تلاش مأموران پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت قاتل فراری که در یکی از استان‌های غربی کشور مرتکب جنایت شده بود، دستگیر شد.
سرهنگ قباد خنجری، فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت درباره جزئیات این پرونده گفت: «به دنبال یک مورد نزاع و درگیری در یکی از استان‌های غربی کشور و وقوع قتل در این درگیری، پس از وصول نیابت قضائی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. با اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات به عمل آمده و استفاده از منابع اطلاعاتی، قاتل که جوانی بیست‌ودو ساله بود، شناسایی و در مرکزی تجاری در یک مغازه موبایل‌فروشی دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده شد.»
او با بیان اینکه همکاری و همراهی شهروندان با پلیس در به دست آمدن موفقیت در مأموریت‌های مختلف پلیس تأثیرگذار است و بدون‌شک بخش مهمی از توفیقات پلیس مرهون همکاری مردم با پلیس بوده است، افزود: «نیروی انتظامی حافظ جان، مال و نظم و آرامش مردم است و همه توان و تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار می‌گیرد.»


تعداد بازدید :  360