شماره ۱۹۷۶ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
در خانه بمانید! همسر بد بهتر از کروناست!

شهرام شهیدی طـــنــزنـویــس

 ما در این کشور همگی‌ دچار یک حالت عجیبی هستیم که نمی‌دانم از نظر روان‌شناختی اسمش را چی بگذارم. مرحوم فروید حتما یک فکری برای این مورد کرده، اما دانش روانشناسی من آن‌قدر نیست که بدانم این که دچارش هستیم چه زهرماری است.  البته بنده روی کسی عیب نمی‌گذارم. اصلا خودم را عرض می‌کنم؛ مثلا اگر حین احداث ساختمان در نقشه‌ها ببینم بین پارکینگ‌ها یکی‌شان خیلی خوب است و از نظر پارک کردن جای خیلی راحتی است به این فکر نمی‌کنم که آیا می‌شود با تغییر نقشه‌ها  باقی پارکینگ‌ها را هم این‌طوری راحت ساخت یا نه؟ البته به تغییر نقشه فکر می‌کنم، اما تغییر برای همسان‌سازی وضعیت آن تک پارکینگ به وضعیتی مشابه باقی جای پارک‌ها.  احتمالا خیلی از شما هم مثل من هستید. حالا چه شد یاد این پدیده روانی افتادم؟ این که معصومه ابتکار گفته لایحه سخت‌تر کردن طلاق برای مردان در حال تنظیم است، یعنی ما کاری نمی‌کنیم طلاق گرفتن برای خانم‌ها هم مثل آقایان آسان شود؛ برعکس یک کاری می‌کنیم آقایان هم مثل خانم‌ها برای طلاق گرفتن دمار از روزگارشان دربیاید! و البته اگر از ایشان بپرسید چرا؟ خواهند گفت از قصد سنگ‌اندازی می‌کنیم که این پدیده تلخ کاهش یابد. البته من هم می‌دانم که سنگ‌اندازی روش شناخته‌شده‌ای در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

البته خوشبختانه این کرونا به چند دلیل باعث شده آمار طلاق به‌شدت پایین بیاید. اول اینکه کسی از ترس گیر افتادن در بروکراسی اداری و از این اتاق به آن اتاق رفتن در دادگاه خانواده جرأت نمی‌کند به همسرش بگوید بیا برویم جدا شویم.
چون هر از این اتاق به آن اتاق رفتنی، ریسک ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد و همسر بد هرچه باشد از کرونا بهتر است. دلیل دیگرش این است که چون سینماها، موزه‌ها و کافی‌شاپ‌ها تعطیل است و رستوران‌ها هم فقط غذای بیرون‌بر به مشتری می‌دهند، جایی برای زیرآبی رفتن نمی‌ماند که طرف‌شان بفهمد و تقاضای طلاق کند. پس این‌طور که به نظر می‌رسد تا کرونا هست آمار طلاق هم پایین خواهد بود.

 البته ما هر چقدر هم که خودمان را به ندیدن بزنیم و با این موضوع شوخی کنیم و در واقع آشغال را زیر فرش جارو کنیم، حقیقت عوض نمی‌شود؛ و حقیقت این است که سرعت در طلاق به طرز وحشتناکی زیاد شده است.
یعنی مورد داشتیم طرف از ماشین پیاده شده، رفته توی سوپر خرید کند، وقتی برگشته همسرش درِ ماشین را قفل کرده و وقتی با انگشت زده به شیشه که در را باز کن، جواب شنیده ببخشید شما؟ این‌طور که پیداست سرعت طلاق حداقل از سرعت اینترنت در ایران بالا‌تر است.


تعداد بازدید :  170