شماره ۱۹۷۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
کتابخانه

 کتاب «منِ مضطرب» از مجموعه کتاب‌های «زندگی بهتر» نوشته استفانی برتولون با ترجمه مائده هروی توسط نشر شمعدونی منتشر شده است. این کتاب در پی بیان جنبه‌های منفی فناوری نیست، بلکه می‌خواهد با راهکارهای خود نشان دهد که چگونه می‌توان در زندگی تعادل به وجود آورد. چگونه می‌توان از اینترنت، تلفن‌‌همراه و شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره استفاده کرد و درعین حال دچار مشکلات کمتری شد.
   «هنر بی‌خبر زیستن» نوشته رولف دوبلی با ترجمه فاطمه قره‌باقی و حمیدرضا رنجبریان به تازگی از سوی نشر آرادمان راهی بازار شده است. در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «سلام، اسم من رولف است و من معتاد به اخبار هستم. من تا زمانی که ده‌ها‌ هزار ساعت از عمرم را صرف خواندن اخبار کردم، به این موضوع پی نبرده بودم. از خودم دو سوال پرسیدم: «آیا اکنون جهان را بهتر از قبل می‌شناسی؟» و اینکه «آیا الان می‌توانی تصمیم‌های بهتری بگیری؟» جواب هر دو منفی بود. طی دوره‌های زندگی‌ام کتاب‌های بی‌شماری درباره مدیریت زمان خوانده‌ام و بیش از 10 مورد از پیشنهادهای خوب‌شان را در زندگی‌ام اعمال کرده‌ام و امروز به این نتیجه رسیده‌ام که حذف اخبار از زندگی بهترین روش ذخیره زمان است.»
 «سرباز شکلاتی» نوشته جرج برنارد شاو و «رمز موفق زیستن» نوشته دیل کارنگی با ترجمه سیمین دانشور توسط نشر روزنه به تازگی منتشر شده است. در نوشته پشت‌ جلد «سرباز شکلاتی» آمده است: «این نمایشنامه مسخره‌ای است از جنگ. تخطئه انسانی است که سلاح به دوش می‌گیرد و خودش هم نمی‌داند چرا و برای چه و برای که کشتار می‌کند یا کشته می‌شود.» پشت‌ جلد کتاب «رمز موفق زیستن» هم نوشته شده است: «هرقدر مأیوس و بدبین و وازده باشید، با خواندن یکی دو تا از شرح حال‌های کوچک این کتاب آن‌ قدرت و اراده را خواهید یافت که یکی دو ماه دیو یأس را از خود برانید و بااراده شوید.»

 


تعداد بازدید :  391