شماره ۱۹۷۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
جزئیات عملکردی شبکه فساد با مشارکت دو نماینده مجلس و مدیرعامل سایپا منتشر شد

روز گذشته پایگاه اینترنتی میزان به نقل از مرکز رسانه‌ قوه قضائیه جزئیاتی از شبکه فساد وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی- که اخیرا به اعدام محکوم شده‌اند- با مشارکت دو نماینده مجلس و مدیرعامل سایپا منتشر کرد.
وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی فرزند علی هر دو به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله‌جات و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش‌خرید بیش از ۶‌هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی سازمان‌یافته به میزان ۳۲‌هزار‌میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه- از منزل متهمه ۲۴‌هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه یک‌صد کیلوگرم طلا کشف شده است- محکوم به اعدام شدند.
این زن و شوهر که دارای پرونده‌های عدیده در حوزه قاچاق موبایل، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت در شرکت‌های هرمی، قاچاق ارز از کشور از طریق شرکت‌های متعدد صوری و کاغذی و با ثبت سفارشات غیرواقعی، نفوذ در شبکه بانکی کشور از طریق نمایندگی دل افکار شیراز و اخذ کد دوم نمایندگی از شرکت خودرو سایپا برخلاف مقررات و ضوابط قانونی هستند، در قراردادی منحصربه‌فرد به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶‌هزار خودرو با مبلغ آورده ۳۰‌میلیارد تومان با شرکت خودروسازی سایپا اقدام کرده‌اند.
این قرارداد از سوی مهدی جمالی، متهم ردیف سوم این پرونده به‌عنوان مدیرعامل سابق سایپا تأیید و امضا شد تا این اقدامات مجرمانه، اخلال در بازار خودرو را رقم بزند.
 پس از انعقاد این قرارداد، تعداد خودرو‌ها به ۶‌هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت و در تحویل این خودرو‌ها و روند اجرای آن محمد عزیزی و فریدون احمدی دو تن از نمایندگان مجلس دهم و از دیگر متهمان پرونده که به همراه وحید بهزادی سفری نیز به دوبی داشته‌اند، ضمن مراجعه به دفتر وحید بهزادی در چند نوبت و خرید مقادیر زیادی طلا اقدام به واسطه‌گری و سفارش و حتی مراجعه به شرکت خودروسازی سایپا و برگزاری جلسه با مدیرعامل وقت و نایب‌رئیس گروه خودروسازی سایپا کردند. گفتنی است، محمد عزیزی بلافاصله پس از آزادی از زندان سیم‌کارت خود را سوزانده و کلیه کاربری‌های خود در تلگرام، اینستاگرام و واتس‌آپ را حذف کرده است.
شرکت خودروسازی سایپا با مشارکت دادن این زن و شوهر در تولید ۶‌هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو با وجود داشتن ۶۰۰ نمایندگی رسمی، خودرو‌ها را تنها با پیش‌پرداخت ۵‌میلیون تومان تحویل نامبردگان داد و علاوه بر این، نحوه توزیع را نیز برعهده متهمان گذاشت.


تعداد بازدید :  194