شماره ۱۹۹۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير
صفحه را ببند
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با «شهروند» جزئیات دستگیری مجرم سابقه‌دار ایرانشهر را فاش کرد
پایان فرار «گرگ بیابان‎»
این شرور مسلح از‌ سال 90، پنج نفر را به قتل رسانده بود

[شهروند] گرگ بیابان بعد از 9‌سال فرار در تله پلیس گرفتار شد. شرور مسلحی که انواع جرم‌ها را در پرونده قضائی خود به ‏ثبت رسانده است. از پنج قتل عمد گرفته تا قدرت‌نمایی در اینستاگرام و حتی عضویت در گروهک‌های تروریستی؛ این تبهکار ‏حرفه‌ای دو روز پیش وقتی از پاکستان به ایران برگشت، از سوی مأموران پلیس شناسایی و در مخفیگاهش در ایرانشهر دستگیر ‏شد. تحقیقات پلیس درباره این جنایتکار و بازجویی از او همچنان ادامه دارد‎.
گرگ بیابان از چند‌سال پیش، در پی شرارت‌های سریالی‌اش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. او که در بیابان‌ها دست به جنایت می‌زد و با ‏قدرت‌نمایی، رعب و وحشت ایجاد می‌کرد، به «گرگ بیابان» معروف شده بود. مردی که در سطح شهرستان ایرانشهر مرتکب پنج‏قتل شد. قدرت‌نمایی او با سلاح‌های نیمه‌سنگین و انتشار عکس‌ها و کلیپ‌هایی در این باره در فضای مجازی، باعث ‏شد موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار بگیرد‎.
این شرور مسلح و تحت تعقیب، چند‌سال گذشته ضمن ارتباط با گروه‌های تروریستی معاند، با تشکیل گروهکی سعی در ناامن ‏جلوه دادن استان و بدنام کردن مذهب تشیع داشت. او در راستای رسیدن به اهداف خود با تیراندازی به مردم عادی، از‌سال ‏‏1390 تا‌سال 1393 مرتکب پنج قتل عمد مسلحانه در سطح استان شد و سپس به کشور پاکستان فرار کرد‎.تلاش پلیس برای دستگیری این شرور ادامه داشت تا اینکه مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر مدتی قبل سرنخ‌هایی از حضور ‏مجدد این فرد در سطح شهرستان به دست آوردند‎.
سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان درباره ماجرای دستگیری این شرور به خبرنگار «شهروند» ‏گفت:   «این شرور از‌سال 90 تا 93، پنج نفر را به قتل رسانده است. او بیشتر به دلیل سرقت و دزدی و گاهی هم برای قدرت‌نمایی ‏و اختلاف مرتکب قتل شده است. تمام جنایت‌های او از سوی پلیس درحال بررسی است. او دو ساربان را برای سرقت شترهایشان ‏کشت و یک راننده کامیون را نیز برای سرقت کامیونش در بیابان با شلیک تیر به قتل رساند. او بعد از انجام این کارها و همچنین ‏تهدید و ایجاد رعب و وحشت برای مردم منطقه و قدرت‌نمایی در اینستاگرام تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. این مجرم در فضای ‏مجازی با نشان دادن سلاح‌های سرد و گرم خود، سعی داشت قدرت خود را نشان دهد و مردم را بترساند. او بعد از جنایت‌هایش ‏به کشور پاکستان گریخته بود و همچنان به قدرت‌نمایی‌هایش در فضای مجازی ادامه می‌داد. سرانجام با تلاش شبانه‌روزی پلیس ‏و با انجام یک‌سری اقدامات تخصصی، مخفیگاه این شرور در یکی از روستاهای حومه ایرانشهر شناسایی و روز جمعه متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد‎.»
قنبری با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی نیسان پیکاب متعلق به این شرور و کشف یک قبضه کلت کمری و مقادیری ‏مهمات جنگی در بازرسی از مخفیگاه او ادامه داد: «این شرور با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ‏معرفی شد‎.»


تعداد بازدید :  426