شماره ۱۹۹۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير
صفحه را ببند
روی خط سینما

 بخش دیگری از جوایز، تقدیرنامه‌ها و لوح‌های عباس کیارستمی همزمان با سالروز تولدش با همکاری بنیاد کیارستمی به صورت امانت در اختیار موزه سینمای ایران قرار داده شد. در میان جایزه‌ها، مدال‌ها و تقدیرنامه‌‌ها که به ویترین عباس کیارستمی در موزه سینما اضافه شده، جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو، جایزه بزرگ جشنواره سائوپائولو، مدال یادبود کشور فرانسه، جایزه روبرتو روسلینی، جایزه جشنواره بوئنوس آیرس و سانفرانسیسکو، مدال شهرنانت فرانسه، مدال انستیتو فیلم بریتانیا، مدال سنت ایرکس، مدال دانشگاه سوربون هم دیده می‌شود. همچنین نخل طلای جشنواره فیلم کن برای فیلم «طعم گیلاس»، جایزه یادبود بزرگداشت کارگردانان جشنواره سه قاره نانت، جایزه یوزپلنگ برنز جشنواره لوکارنو، ارگ چوبین سینما کولون جشنواره ماردل پلاتا، مدال جشنواره توکیو، جایزه ویژه هیأت داوران هجدهمین جشنواره فیلم سایوپائولو برزیل و چند جایزه و مدال از جشنواره جیفونی ازجمله جوایز و یادگاری‌هایی است که پیش از این در ویترین ویژه عباس کیارستمی در موزه سینما به نمایش درآمده است.
 فیلم «فراری» پروژه‌ای که «مایلکل مان» سال‌هاست در انتظار ساخت آن است به مرحله تولید نزدیک شده و «هیو جکمن» بازیگر ‌هالیوودی گزینه اول برای ایفای نقش «انزو فرای» مالک و بنیان‌گذار کمپانی فراری است. «جکمن» بیشتر برای بازی در نقش ولورین در سری فیلم‌های ابرقهرمانی «مردان ایکس» شهرت دارد.
 فیلم مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» ساخته سام کلانتری که قرار بود از  اول تیرماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران عمومی شود، یک هفته با تأخیر روی پرده می‌رود. براساس اعلام محمد شکیبانیا یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم، تا دو هفته دیگر امکان تماشای آنلاین «جایی برای فرشته‌ها نیست» از طریق سامانه ویدیو درخواستی «نماوا» و «فیلیمو» نیز مهیا خواهد شد.
 شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی در آخرین جلسه خود با ساخت دو فیلمنامه «جگر زلیخا» و «نوه دختری» موافقت کرد.
 جودی کرایمر تهیه‌کننده «ماما میا» که هم تهیه‌کننده نمایش صحنه‌ای آن بود و هم ساخت فیلم‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ را برعهده داشت، در مصاحبه‌ای با دیلی‌میل تأکید کرده است که قسمت سوم فیلم ساخته می‌شود. کرایمر پیش از شیوع کرونا نیز گفته بود قصد دارد قسمت سوم را بسازد. فیلم «ماما میا» و ادامه آن با عنوان «ماما میا! دوباره شروع کنیم» در باکس‌آفیس فروش خوبی کرد و بیش از ۴۰۰‌میلیون دلار کسب کرد.
 «نشان رسول» (یادمان رسول ملاقلی‌پور) در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به سینماگر خلاق در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اهدا می‌شود.


تعداد بازدید :  390