شماره ۱۹۹۷ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

80 میلیون ماسک از ابتدای اسفند ۹۸ تولید شده است
[ایرنا] بررسی گزارش مقدماتی سامانه بهین‌یاب از وضع میزان تولیدات روزانه ثبت‌شده محصولات بهداشتی مقابله با کرونا حاکی از تولید ۷۹‌میلیون‌و۶۰۰‌هزار عدد انواع ماسک از ابتدای اسفند  پارسال تا تاریخ بیست‌وهفتم خرداد امسال است.برپایه این گزارش، در مدت یادشده ۲۷۱‌میلیون و ۹۰۰‌هزار جفت انواع دستکش، ۹۷۹‌هزار و ۹۰۰ عدد لباس یک‌سره پزشکی و ۸۵۲‌هزار عدد شیلد صورت پزشکی تولید شد. در این مدت ۲۸‌میلیون و ۷۰۰‌هزار لیتر الکل (اتانول) طبی، ۲۴‌هزار و ۹۰۰ تن انواع ضدعفونی‌کننده و ۸۶‌میلیون و ۶۰۰‌هزار عدد پد الکلی تولید شد. همچنین از ابتدای اسفند پارسال تا بیست‌وهفتم خرداد، ۳۲‌میلیون عدد هیدروکسی کلروکین سولفات (قرص) و ۴۵۳‌هزار و ۴۰۰ عدد گان لمینت‌شده تولید شد.

18 ماهواره بومی تا پایان امسال تولید می‌شود
[ایسنا] وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش بودجه بخش فضایی گفت: «تا پایان امسال ۱۸ ماهواره بومی در کشور تولید می‌شود.»
محمدجواد آذری جهرمی روز یکشنبه برای ارایه گزارشی از آخرین وضع ارتباطی کشور، مشکلات فضای مجازی، اپراتورهای کشور و اقدامات انجام‌شده در جلسه علنی مجلس حضور پیدا کرد. او با اشاره به نامه‌ای از گزارش عملکرد وزارت ارتباطات که شب گذشته به صورت الکترونیکی برای یکایک نمایندگان ارسال شده است، افزود: «در وزارت ارتباطات دو محور مهم وجود دارد؛ شبکه ملی اطلاعات و برنامه صلح‌آمیز فضایی که تمام برنامه‌های ما ذیل این دو انجام می‌شود.» جهرمی افزود: «تعداد ماهواره‌های ساخته‌شده در کشور تا ‌سال ۹۲ سه مورد بوده که در ‌سال ۹۶ به هفت ماهواره ارتقا پیدا کرد و تا پایان ۹۹ نیز ۱۸ ماهواره داخلی خواهیم داشت. »

170 شهر همچنان در تنش آبی به ‌سر می‌برند
[ایلنا] معاون وزیر نیرو اظهار داشت: «تعداد شهرهای با تنش آبی در دوره خشکسالی ۵۴۷ شهر بود که اکنون به حدود ۱۷۰ شهر رسیده است.» قاسم تقی‌زاده خامسی درباره تغییر تعداد شهرهای با تنش آبی افزود: «۵۰ شهر پرتنش است و مشکل بقیه شهرها تقریبا رفع شده است. رفع مشکل شهرهای دارای تنش آبی بسته به حل فرسودگی شبکه است که اعتبار زیادی می‌خواهد.» معاون وزیر نیرو با بیان اینکه بارندگی ۵۱‌ سال اخیر بیانگر این است که کشور ما در اقلیم خشک و نیمه‌خشک قرار داشته و در بارندگی نامتوازن است، اظهار داشت: «کشور ما همواره گرفتار خشکسالی بلندمدت و ترسالی کوتاه‌مدت است.» او افزود: «ما بعد از یک دهه خشکسالی وارد دوره ترسالی شده‌ایم که البته همیشه بارندگی‌ها در سال‌های پرآب همراه با سیل و تخریب بوده است.» معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: «۴۵‌درصد جمعیت کشور یا دسترسی به منابع آب ندارند یا میزان دسترسی‌شان کم است که مجبوریم آب شرب را برخی مواقع از حوضه‌های دیگر منتقل کنیم.»


تعداد بازدید :  330