شماره ۱۹۹۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
مکث

رهایی جوان ۲۱ ساله از چنگ آدم‌ربایان
[شهروند] ربایندگان جوان بیست‌ویک‌ ساله نظرآبادی با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نظرآباد در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیرشدند.
سردار سیدجعفر حسینی، جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: «ساعت یک بامداد اواخر خردادماه در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی‌بر یک آدم‌ربایی از سوی سرنشینان دو خودرو پراید و ۴۰۵ در محدوده اتوبان کرج-قزوین حوالی شهرستان نظرآباد، بلافاصله مأموران به محل وقوع حادثه اعزام شدند. در تحقیقات محلی مشخص شد که سرنشینان دو خودرو ۴۰۵ و پراید، جوانی بیست‌ویک ساله را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده و سپس اقدام به ربودن او و فرار از محل کرده‌اند. مأموران به منظور شناسایی آدم‌ربا‌ها وارد عمل شدند و ضمن استعلام از پلاک خودرو‌ها دستور توقیف آنها را به همه یگان‌های انتظامی استان‌های همجوار صادر کردند. تحقیقات برای شناسایی متهمان ادامه داشت تا اینکه یک خودرو پراید با مشخصات مورد نظر در اتوبان کرج - قزوین شناسایی و پس از مطابقت پلاک خودرو با پلاک مورد نظر بلافاصله دستور توقف خودرو صادر شد و راننده و سرنشین آن‌ که دو زن بودند، دستگیرشدند.»
جانشین فرمانده انتظامی البرز ادامه داد: «متهمان در اظهارات خود گفتند که خودرو حامل فرد ربوده‌شده دقایقی پیش از آنها جدا شده و به سمت اتوبان قم حرکت کرده است که موضوع به مأموران آگاهی استان قم اطلاع داده شد. با سرعت عمل مأموران خودرو مورد نظر که یک پژو ۴۰۵ بود، با دو سرنشین مرد شناسایی شد و در عملیاتی ضربتی هر دو متهم دستگیر شدند و فرد ربوده‌شده نیز در کمتر از ۲۴ ساعت در عملیات موفق پلیسی رها شد. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد انگیزه خود از این آدم‌ربایی را اختلافات مالی عنوان کردند.»
او با بیان اینکه در این رابطه تعداد دو خودرو توقیف شد، گفت: «هر چهار متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.»


پلیس فرودگاه دو رمال و دعانویس اینترنتی را دستگیر کرد
پلیس فرودگاه دو رمال و دعانویس را که در فضای مجازی فعالیت‌می‌کردند، دستگیر کرد. این دو رمال به وسیله آلات و ادوات شیطان‌پرستی از مردم اخاذی می‌کردند.
سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه کشور با اشاره به دستگیری دو رمال که در فضای مجازی از مردم اخاذی و کلاهبرداری می‌کردند، گفت: «در پی رصد همکارانم در پلیس فرودگاه کشور در فضای مجازی کانالی دارای یک‌میلیون عضو شناسایی شد که در این کانال برای رمالی، دعانویسی و جادوگری تبلیغ می‌شد. گردانندگان این کانال با فریب دادن هموطنان اقدام به اخاذی و دریافت پول می‌کردند.»
او با اشاره به اینکه عده‌ای به بهانه برطرف کردن مشکلات روحی و روانی هموطنان از طریق وسایل جادوگری و شیطان‌پرستی اقدام به ارایه مشاوره به آنها می‌کردند، ادامه داد: «بالغ بر ده‌ها‌ میلیارد ریال کلاهبرداری توسط این افراد صورت گرفته است. متهمان پس از ارایه مشاوره به هموطنان از طریق پست برای آنها لوازمی ارسال می‌کردند که در این بین ابزارآلات شیطان‌پرستی و جادوگری نیز به چشم می‌خورد. در تحقیقات مشخص شد که متهمان خود دچار مشکلات روحی و روانی هستند.»
سردار مهری در ادامه صحبت‌هایش گفت: «عده‌ای به جای اینکه به افراد متخصص و پزشکان مجرب مراجعه کنند، به افراد رمال و دعانویس رجوع می‌کنند، بنابراین خواهش من از این عزیزان این است که برای رسیدگی مشکلات خود به متخصصان مراجعه کنند تا از آنان کلاهبرداری نشود. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و سرنخ‌های موجود موفق شدند مخفیگاه متهمان را در شمال کشور شناسایی و طی عملیات ضربتی آنها را دستگیر و با هماهنگی مقام قضائی روانه زندان کنند.»
فرمانده پلیس فرودگاه کشور با بیان اینکه فقط در یک مورد متهمان از یکی از مراجعان مبلغ 200‌میلیون تومان کلاهبرداری کردند، افزود: «از تمام کسانی که به طریق رمالی و دعانویسی از آنان کلاهبرداری شده است، درخواست داریم برای شناسایی متهمان به پلیس فرودگاه کشور مراجعه کنند، ضمنا شهروندان می‌توانند هرگونه فعالیتی را در این زمینه به سامانه 110 گزارش دهند.»


تعداد بازدید :  400