شماره ۱۹۹۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
دادستان کل کشور: مردم انتظار پیگیری موضوع را دارند
قرارداد ویلموتس در فهرست رسیدگی قوه‌قضائیه

[شهروند] دیگر هروقت نام مارک ویلموتس می‌آید، همه یاد قرارداد عجیب و غریبی می‌افتند که فدراسیون فوتبال با او امضا کرد. قراردادی بسیار گران با آپشن‌های غیرکارشناسی‌شده و البته بندهایی که ممکن است برای ایران خسارت سنگینی در پی داشته باشد. بعد از بازشدن زوایای پنهان پرونده قرارداد ویلموتس و باخبرشدن اعضای جامعه از ماجراهای این قرارداد عجیب حالا همه به دنبال برخورد با خاطیان در بسته‌شدن قرارداد هستند. از این‌رو برای خیلی‌ها سوال بود که چرا نهادهای نظارتی به این ماجرا ورود نمی‌کنند اما روز گذشته مشخص شد پرونده ویلموتس به قوه‌قضائیه رفته است.

ورود قوه‌قضائیه به ماجرا
مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش کسی بود که خبر ورود قوه‌قضائیه به قرارداد ویلموتس را اعلام کرد و گفت: «در این‌باره تاج توضیحات مفصلی داد. نظرسنجی نشده و نمی‌دانیم افکار عمومی قانع شده یا خیر. آن کسی که وظیفه توضیح‌دادن داشت، آمد و توضیح داد و مسئولان وقت فدراسیون قطعا باید پاسخگو باشند. سازمان بازرسی و قوه‌قضائیه به موضوع قرارداد ویلموتس ورود کرده‌اند. ما شاکی به نام ویلموتس داریم و فدراسیون نیز باید دفاع کند. نباید اظهاراتی کنیم که به ضرر ایران شود و امیدواریم به سود ایران تمام شود. پس از آن می‌توان بررسی و صحبت‌های دقیق‌تری درباره قرارداد ویلموتس داشته باشیم.»

صحبت‌های تند دادستان کل کشور
این تمام ماجرا نیست و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور هم موضع‌گیری تندی به ماجرای حضور کوتاه‌مدت ویلموتس در ایران داشته است: «بالای سر مراکز ورزشی، وزارت ورزش و جوانان است. ما مدعی هستیم وزارت ورزش باید در راستای تکالیف قانونی که دارد، روی قراردادها نظارت کند. من شنیدم که گفتند قرارداد محرمانه است. ما نباید قرارداد محرمانه داشته باشیم. معنی ندارد که قرارداد محرمانه باشد. قرارداد یک باشگاه و طرف خارجی یا داخلی باید شفاف باشد.» دادستان کل کشور با انتقاد از وزارت ورزش تأکید کرد: «وزارت ورزش کجاست که روی قراردادها نظارت کند؟ چرا چاره از قوه‌قضائیه می‌خواهند؟ وزارت ورزش باید روی قراردادها نظارت کند که آیا درست، عادلانه و منصفانه بوده یا خیر. وزارت ورزش باید از اختیارات خود استفاده کرده و از این مسائل جلوگیری کند و اگر نتوانست، از قوه‌قضائیه بخواهد. قوه‌قضائیه در همه حوزه‌ها و دستگاه‌ها عامل ندارد که نظارت کند. بله، سازمان بازرسی یک وظیفه نظارتی دارد، اما آیا همه امکانات و مقدورات را دارد که بتواند رصد کند؟» او در پایان افزود: «از وزیر ورزش خواهیم پرسید که ماجرا چیست و مطلع شده‌ایم که قرارداد (ویلموتس) محرمانه بوده است. سازمان بازرسی مطالبه می‌کند و ما هم مطالبه می‌کنیم تا اگر واقعا تخلفی در قرارداد صورت گرفته باشد، برخورد خواهد شد. ما می‌گوییم مردم حق و انتظار دارند که قوه‌قضائیه در این‌گونه مسائل ورود کند، اما همه تکلیف را به قوه‌قضائیه نیندازند.»

تاج دوباره وعده شفاف‌سازی داد
تمام این ماجراها بازهم باعث نشده تا مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال و مسئول مستقیم عقد قرارداد با ویلموتس از مواضعش عقب بنشیند. او بعد از صحبت‌هایی که در برنامه فوتبال برتر درباره قرارداد ویلموتس و ابهامات پرتعداد این قرارداد بر زبان آورد، دیگر حرفی نزده و الان هم دیگر علاقه‌ای ندارد اظهارنظری انجام بدهد. تاج البته در چند پیام اینستاگرامی طعنه‌هایی به برخی منتقدان زده اما سعی دارد خودش را آرام نشان بدهد. او که قبلا هم وعده شفاف‌سازی داده بود و در این ماجرا موفق نبود، حالا بار دیگر این قول را به هواداران فوتبال داده است. تاج در این‌باره گفت: ‌«درخصوص قرارداد ویلموتس ازجمله مبلغ قرارداد، مدت قرارداد و انتخاب ویلموتس و وجه پرداخت‌شده هجمه‌های نادرستی صورت گرفته که با توجه به اینکه پرونده درحال رسیدگی است، بعد از حکم نهایی ویلموتس ناگفته‌هایی مطرح است که جهت استحضار مردم عزیزمان اعلام خواهد شد.»


تعداد بازدید :  370