شماره ۱۹۹۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

3.1 هزار‌میلیارد ریال زیان واردشده به صنعت نمایشگاهی ایران بر اثر کرونا بوده است
[ایرنا] مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: «3.1هزار‌میلیارد ریال زیان واردشده به صنعت نمایشگاهی ایران بر اثر کرونا بوده است. همچنین سه‌هزارو۳۰۰ نفر فعال حاضر در این صنعت به همراه ۴۵۰ شرکت غرفه‌ساز که هر یک شاغلان زیادی در مجموعه خود دارند، از شیوع کرونا متضرر شده‌اند. همچنین از بین‌رفتن اشتغالزایی یک نفر به ازای هر ۴.۵ تا پنج مترمربع فضا با برگزاری هر نمایشگاه را باید به این آمارها اضافه کرد.» بهمن حسین‌زاده افزود: «با تشکیل ستادی در این زمینه و با نظرخواهی از همه فعالان و انجمن‌های صنعت نمایشگاه، چهار پروتکل ویژه بازدیدکنندگان، غرفه‌سازان، مشارکت‌کنندگان و سایت‌داران تهیه و تدوین شد.»

3.5 میلیون تن گندم تضمینی در 3 ماهه ‌سال 98 خریداری شده است
[ایلنا] خرید تضمینی گندم در کشور در اول تیرماه به بیش از 3.5‌میلیون تن رسید که نسبت به ‌سال گذشته در همین زمان رشد 4‌درصدی را نشان می‌دهد. ارزش گندم‌های خریداری‌شده بیش از 89‌هزار‌میلیارد ریال است و خوزستان با یک‌میلیون و 200‌هزار تن، گلستان 670‌هزار تن، فارس 429‌هزار تن و ایلام با 203‌هزار تن پیشتاز خرید گندم در کشور هستند. در این مدت میزان خرید تضمینی 220‌هزار تن دانه‌ روغنی کلزا نیز در 25 استان به ارزش 9803‌میلیارد ریال بوده است.

2.5 میلیارد دلار میزان قاچاق سالیانه پوشاک به ایران است
[ایسنا] مدیر طرح تکاپوی وزارت کار گفت: «طبق آمار ستاد قاچاق کالا سالانه 2.5‌میلیارد دلار قاچاق پوشاک در کشور وجود دارد. این میزان قاچاق برابر ایجاد ۸۰۰‌هزار نفر شغل در کشور است.» رضا تازیکی با اشاره به پیشرو و اشتغالزابودن صنعت پوشاک در کشور افزود: «در ایران حدود ۵۵۰‌هزار نفر در صنعت پوشاک کار می‌کنند اما با اینکه ما جزو ۳ کشور تولید‌کننده پوشاک هستیم، فقط ۵۰‌درصد پوشاک کشور در داخل تولید می‌شود؛ به عبارت دیگر ۵۰‌درصد پوشاک کشور وارداتی است، بالای ۹۷‌درصد کارگاه‌های تولید پوشاک کوچک هستند و تنها ۳‌درصد آنها بالای ۱۰۰ نفر است و فقط یک کارخانه بالای ‌هزار نفر در این زمینه در کشور وجود دارد.» تازیکی تأکید کرد: «اگر نیاز پوشاک کشور از طریق تولید داخلی تأمین شود، حدود یک‌میلیون نفر دیگر در این صنعت مشغول به کار می‌شوند. آمارهای منطقه‌ای نشان می‌دهد که در کشور ترکیه بیش از دو‌میلیون‌و۸۰۰‌هزار نفر در صنعت پوشاک‌شان مشغول به فعالیتند در حالی ‌که در ایران این رقم به ۵۵۰‌هزار نفر می‌رسد.»


تعداد بازدید :  347