شماره ۱۹۹۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
مکث

بی‌احتیاطی  مرگبار در معدن بام گزیک ‏
یک کارگر در معدن بام گزیک که از معادن سنگ گرانیت استان  خراسان جنوبی است در اثر بی‌احتیاطی جان باخت‎. علت حادثه ‏شکست ناگهانی سنگ در دستگاه سیم برش بود که روی سر کارگری که در قسمت زیرین درحال عبور بود، افتاده است.بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند، اما کارگر پیش از رسیدن به بیمارستان فوت کرد. ‎علت اصلی حادثه ‏بی‌احتیاطی کارگر بود که نباید از محل برش سنگ‌ها عبور می‌کرد و علت دیگر شکست ناگهانی سنگ است که طبیعی است و ‏قابل پیش‌بینی نیست‎.


دستگیری سارق  خانه فامیل دور
[شهروند] سارقی که با همکاری دو نفر از همدستانش از خانه  یکی از اقوامش سرقت کرده بود، دستگیر شد‎. بیست‌وهشتم ‏اردیبهشت‌سال جاری پرونده‌ای با موضوع دستگیری یک سارق  خانه به هویت سیامک به همراه  یک مجسمه مسی، سماور ‏مسی، کتری فلزی و چند وسیله موسیقی از کلانتری144 جوادیه تهرانپارس برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ‏ارجاع شد‎. متهم که هنگام انتقال اموال سرقتی شناسایی و دستگیر شده بود با قبول جرمش  گفت: «به تنهایی از خانه اقوامم سرقت ‏کردم و در خیابان دستگیر شدم‎.» در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مالباخته که زن میانسالی بود، شناسایی و به پایگاه چهارم دعوت ‏شد. این  زن میانسال گفت برای مسافرت کاری حدود سه روز از خانه خارج شدم و بعد از مراجعه به خانه متوجه شدم پوشاک، طلا، ‏لوازم  خانه، ظروف مسی، ظروف آشپزخانه و ... به ارزش 2‌میلیارد ریال در نبود من سرقت شده است‎. ‎درادامه تحقیقات پلیسی ‏مشخص شد که سرقت در چند مرحله انجام شده است و سیامک این سرقت‌ها را به تنهایی انجام نداده است‎. باردیگر از سیامک ‏بازجویی شد و متهم در اظهارات جدیدش ادعا کرد، به همراه دوتن از دوستانش به نام‌های حبیب و کریم سرقت‌ها را انجام داده ‏و نقشه سرقت را خودش کشیده است‎. دو متهم دیگر نیز در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهم یک ‏موتورسیکلت سرقتی سابقه ثبت سرقت در حوالی میدان امام حسین(ع) نیز کشف شد و متهمان به سرقت موتورسیکلت علاوه بر ‏سرقت خانه  اقرار کردند‎.رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اعلام این خبر  گفت: «با توجه به اعتراف متهمان، هر سه متهم با صدور قرار تامین مناسب از ‏سوی دادیار دادسرای ناحیه 15 تهران به زندان معرفی شدند.»
‏ ‏

قتل خواستگار در بجنورد
[شهروند] پسر بجنوردی وقتی به علاقه خود به دختر جوان اصرار کرد، به قتل رسید. خانواده دختر مورد علاقه این جوان به علت مخالفت با ازدواج، متهم به قتل هستند. در پی مراجعه یکی از شهروندان شیروانی به پلیس آگاهی شهرستان مبنی بر اینکه فرزندش مدتی است مفقود شده، تحقیقات میدانی و تخصصی پلیس آغاز شد. با بررسی پرونده و دعوت از خانواده مقتول، مشخص شد او قرار بوده با دختری از اهالی همان منطقه، که مدتی با او در ارتباط بوده، ازدواج کند که هر دو خانواده با این موضوع مخالف بودند. با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان، سه نفر به‌عنوان مظنون با هماهنگی مقام قضائی به پلیس آگاهی دعوت شدند که در نهایت بعد از اخذ اظهارات و تناقض‌گویی که وجود داشت با دستور مقام قضائی بازداشت موقت برای آنها صادر شد. در بازرسی از محل اختفای این افراد یک تلفن همراه متعلق به فرد مفقود‌شده کشف و با اقدامات فنی و پلیسی کارآگاهان مشخص شد متهمان از طریق دختر خانواده با فرد مفقودی قرار صوری گذاشته و درنهایت یکی از متهمان با خوراندن قرص نامعلومی او را مسموم کرده بود. در نهایت مشخص شد متهمان فرد مفقودی را به قتل رسانده‌ و جسد او را در چاهی بدون آب به عمق ۳۰ متر در اطراف روستای بیگان انداخته‌اند. کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری سازمان‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند. جسد مقتول کشف و برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شد. افراد دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.


تعداد بازدید :  276