شماره ۱۹۹۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
اخبار روز

جزئیات عملیات ارتش یمن در عمق خاک عربستان
سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله جزئیات عملیات جدید رزمندگان یمنی را در عمق خاک عربستان تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله، دیروز اعلام کرد که بزرگ‌ترین عملیات تهاجمی رزمندگان یمنی علیه پایتخت عربستان‌ سعودی تحت عنوان «عملیات توازن بازدارندگی چهارم» انجام شد. او در تبیین جزئیات این عملیات گفت: «عملیات توازن بازدارندگی چهارم، وزارت دفاع و اطلاعات، پایگاه هوایی سلمان و مواضع نظامی در ریاض، جیزان و نجران را هدف قرار داد.» یحیی سریع ادامه داد: «این عملیات با استفاده از تعداد قابل توجهی موشک بالستیک و پهپادهای یگان پهپادی ارتش یمن انجام شد.» او بیان کرد: «عملیات توازن بازدارندگی چهارم در پاسخ به تداوم محاصره ظالمانه و تجاوز علیه ملت یمن انجام شد.» یحیی سریع در ادامه به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی نسبت به ادامه تجاوز به یمن هشدار داد و بر حق قانونی و مشروع نیروهای مسلح یمن برای دفاع از کشور و ملت‌شان تأکید کرد. این مقام یمنی در ادامه خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح یمن عملیات‌ بیشتری را علیه اهداف سعودی انجام خواهند داد تا این کشور به محاصره و تجاوز علیه یمن پایان دهد.


مادورو: براساس احترام متقابل آماده دیدار با ترامپ هستم
رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای دیدار با ترامپ به منظور رفع اختلافات و کاهش تنش‌ها اعلام آمادگی کرد. به گزارش ایسنا، از ژانویه ‌سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال برکناری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، بوده و اوایل روز دوشنبه نیز گفت که تنها درباره استعفای مادورو گفت‌وگو می‌کند. مادورو گفته که بر اساس احترام متقابل حاضر به دیدار و گفت‌وگو با ترامپ است. او با اشاره به گفت‌وگوی ۲۰۱۵ خود با جو بایدن، معاون ریاست‌جمهوری سابق آمریکا، که با احترام برگزار شد، گفت: «تمایل دارم تا با ترامپ هم به همان روش دیدار کنم.» این در حالی است که در مارس‌ سال جاری میلادی، وزارت دادگستری آمریکا اتهام قاچاق مواد مخدر علیه مادورو را مطرح و وزارت خارجه ایالات متحده نیز برای سر مادورو ۱۵‌میلیون دلار جایزه تعیین کرد.


وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی: با عربستان ارتباط داریم
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ضمن افشای روابط این رژیم با عربستان تأکید کرد که با برخی مسئولان کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس دیدار و توافق‌نامه‌هایی را امضا کرده است. ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با روزنامه ایلاف درباره روابط با رهبران برخی کشورهای عربی گفت:   «این کشورها برای برقراری روابط با اسراییل به‌ویژه در زمینه‌های امنیت، آب و کشاورزی تمایل دارند. ما جزو دولت‌های پیشرو در این زمینه‌ها هستیم.» او گفت که با برخی مسئولان کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس دیدار و توافق‌نامه‌هایی با برخی از آنها امضا کرده است. کوهن درباره پروژه نیوم عربستان گفت: «این یک پروژه بسیار بزرگ است. اسراییل در زمینه تکنولوژی و هوش مصنوعی جزو دولت‌های پیشرو و پیشرفته در جهان است.» کوهن در ادامه صحبت‌هایش خطاب به کشورهای عربی گفت: «آیا همکاری با ما را تا زمان حل‌وفصل بحران با فلسطینی‌ها به تأخیر می‌اندازید در حالی ‌که این امر زمان زیادی به طول می‌انجامد؟ احتمالا حل‌وفصل بحران ۱۰‌سال به طول بینجامد و به نظر من حتی بیشتر طول می‌کشد. منافع مشترک و امکانات همکاری در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد. آیا منتظر می‌مانید یا با ما همکاری می‌کنید؟ به نظر من منفعت همکاری را ایجاب می‌کند و من خوشحال می‌شوم که به برخی کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) سفر کرده و از مسئولان‌شان برای سفر به اسراییل دعوت کنم.» او تأکید کرد: «بین اسراییل و عربستان روابطی وجود دارد. این کشور گنج‌های طبیعی زیادی دارد و اسراییل نیز در زمینه تکنولوژی پیشرو است و این به ما امکان می‌دهد شرکای قوی در منطقه باشیم.» 


تعداد بازدید :  272