شماره ۲۰۰۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

2 میلیون تومان هر مترمربع مسکن در تهران گران شد
[ایسنا] میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران طی خردادماه ۹۹ به بیش از ۱۹‌میلیون تومان رسید که حدود ۲‌میلیون تومان بیشتر از اردیبهشت‌ماه است. براساس اعلام وزارت راه‌وشهرسازی، خردادماه ۱۳۹۹ میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۱۹‌میلیون و ۷۱‌هزار تومان در هر مترمربع رسیده که نسبت به ماه قبل که متوسط قیمت ۱۷‌میلیون و  66 هزارتومان بود، ۱۲.۱‌درصد و نسبت به ماه مشابه‌ سال قبل که نرخ خانه در تهران متری ۱۳‌میلیون و ۴۲۵‌هزار تومان بود، ۴۲.۱‌درصد افزایش نشان می‌دهد. طی سه‌ماهه ابتدای‌ سال‌جاری متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۱۷‌میلیون و ۲۰۸‌هزار تومان بوده که افزایش ۳۷.۵‌درصدی را نسبت به سه‌ماهه ابتدایی‌ سال ۱۳۹۸ نشان می دهد.  

12٪ نرخ جدید سود سپرده‌گذاری بانک‌ها در بانک مرکزی
[ایسنا] هیأت عامل بانک مرکزی به منظور اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی و کمک به رشد اقتصادی، در جلسه دیروز ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد که بر اساس مفاد دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی»، نرخ سود سپرده‌گذاری نزد بانک مرکزی را با دو واحد‌درصد افزایش در سطح ۱۲‌درصد تعیین کرد. بانک مرکزی اعلام کرد که رشد اقتصادی بدون نفت در مسیر صعودی قرار گرفته است. از طرف دیگر، نرخ تورم از تورم هدف اعلام‌شده (۲۲درصد) فاصله دارد. بر این اساس، هیأت عامل بانک مرکزی به منظور اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی و کمک به رشد اقتصادی، در جلسه چهارشنبه چهارم تیرماه ۱۳۹۹ ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد.


26.6٪ افزایش تولید لاستیک خودرو در 2ماهه اول امسال
[ایرنا] بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۳۹‌هزار و ۷۰۰ تن انواع لاستیک خودرو توسط شرکت‌های داخلی و رشد ۲۶.۶‌درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. در دوماهه اول امسال تولید الیاف اکریلیک افزایش ۹۵‌درصدی و تولید ماسک طبی افزایش ۳۰‌درصدی داشته است. افزایش ۲۲‌درصدی تولید خودرو، افزایش ۱۵۰‌درصدی تولید لباسشویی و افزایش ۵۰‌درصدی تولید تلویزیون از دیگر دستاوردهای دوماهه اول امسال علیرغم همه فشارها و محدودیت‌ها بوده است.   

 


تعداد بازدید :  462