شماره ۲۰۰۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير
صفحه را ببند
انبارها و لجستیک جمعیت هلال‌احمر تقویت می‌شوند

[شهروند] رئیس جمعیت هلال‌احمر در سفر به استان کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان و زیارت قبر شهید سپهبد حاج قاسم ‏سلیمانی و هم‌رزمانش با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند‎.‎‏ کریم همتی در سفر یک روزه به کرمان با نماینده ولی فقیه و امام ‏جمعه کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد‎.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر و هیأت همراه او گفت: «باید زمان ‏امدادرسانی در حوادث کاهش یابد و هرچه زیرساخت‌ها تقویت و امکانات تأمین شود، خیال جامعه در حوادث راحت‌تر می‌شود. ‏جمعیت هلال‌احمر باید برای تقویت زیرساخت‌هایی ازجمله شناسایی نقاط حادثه‌خیز و توزیع متناسب امکانات و به اختیار گرفتن ‏نیروی انسانی کارآمد گام بردارد‎.» امام جمعه کرمان با اشاره به همکاری مردم با جمعیت هلال‌احمر در لایه‌های مختلف اجتماع و ارایه آموزش‌های امدادی، افزود:   ‏«کرمان به‌عنوان پهناورترین استان کشور نقاط حادثه‌خیزی ازجمله برای وقوع سیل و زلزله دارد و نگاه مردم به هلال‌‏احمر به عنوان نیرویی کارآمد و چابک است که دلیل آرامش مردم نیز محسوب می‌شود. جمعیت هلال‌احمر استان کرمان همواره به‌عنوان ‏نخستین دستگاه در حوادث طبیعی و غیرطبیعی با برنامه‌ای هدفمند حضور دارد‎.‎»
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تأکید کرد: «امیدواریم دانش مسئولان جمعیت هلال‌احمر انگیزه مضاعفی برای ارتقای جایگاه جمعیت ‏هلال‌احمر باشد و موقوفات رفسنجان اگر در کشور مطرح شود توجه مردم برای وقف به سمت هلال‌احمر می‌رود و می‌‏تواند میزان وقف را در کشور و استان کرمان افزایش دهد. یکی از محورهای تحول در هر جایی داشتن نیروی انسانی کارآمد، باانگیزه و بادانش است. امیدواریم سیر پیشرفت جمعیت هلال‌احمر در این زمینه که از سال‌های اخیر آغاز شده ادامه یابد‎.‎»
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: «وقوع حوادث متعدد در کشور نقش جمعیت هلال‌احمر را پررنگ کرده و این جمعیت در ‏تمامی بحران‌ها برای رفع مشکلات مردم حضور دارد‎.»او تأکید کرد: «مأموریت جمعیت هلال‌احمر عادی کردن وضعیت‌های قرمز است و فضای کشور را به سرعت به ‏سمت آرامش، آسایش، اعتمادسازی مردمی و امنیت کامل هدایت می‌کند و در تمام صحنه‌های بحران در خط مقدم کشور قرار دارد. جمعیت هلال‌احمر در سیل و زلزله و بحران، وضع غیرعادی را به سرعت به عادی تبدیل می‌کند و همین امر موجب ‏شده که این جمعیت در لایه‌های مختلف جامعه نفوذ داشته باشد‎.»رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با امام جمعه کرمان با اشاره به اقدامات جمعیت هلال‌احمر در حوزه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در حوادث بیان کرد: «انبارها و لجستیک جمعیت هلال‌احمر تقویت و تجهیز می‌شوند‎.»کریم همتی در دیدار با امام جمعه کرمان افزود: «جمعیت هلال‌احمر بعد از وزارت بهداشت دومین دستگاهی بود که در حوزه ‏مبارزه با شیوع ویروس کرونا به یاری مردم شتافت. دارو‌های ضروری و مورد نیاز بیماران کرونا را  ‏وارد کشور کرد و بیش از 3هزار
و 500 نفر از نیروهای هلال‌احمر در کشور در غربالگری مردم در ورودی شهرها درگیر ‏بودند. همزمان با شیوع ویروس کرونا؛ در اوایل‌سال جاری 25 استان کشور درگیر سیل شدند، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان متأثر ‏از سیل نیز به کمک نیروهای امدادی هلال‌احمر با تمام قوا و توان انجام شد‎.»همتی گفت: «انبارها و لجستیک جمعیت هلال‌احمر در امدادرسانی حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و سیل در استان‌ها خالی شد. ‏با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، انبارها و لجستیک جمعیت هلال‌احمردر استان‌ها تقویت و تجهیز می‌شوند. واردات ‏واکسن آنفلوآنزا نیز از طریق هلال‌احمر انجام شده است. هشت فروند بالگرد آسیب‌دیده هلال‌احمر بازسازی می‌شود که از این تجهیزات ‏و لجستیک در اختیار هلال‌احمر استان کرمان نیز گذاشته می‌شود‎.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه این دیدار بیان کرد: «۳۰‌هزار خانه هلال در کشور با کمک و همکاری داوطلبان و دهیاران راه‌اندازی و فعال می‌شود. آموزش، نخستین اقدامی است که در خانه‌های هلال با هدف افزایش تاب‌آوری و کسب مهارت‌های امدادی ‏در زمان حوادث اجرا می‌شود‎.»

 


تعداد بازدید :  211