شماره ۲۰۰۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير
صفحه را ببند
مکث

انهدام یکی از بزرگ‌ترین باندهای مواد مخدر در پایتخت
[شهروند] صبح چهارشنبه یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین باند‌های مهم کشور با دو تن و ٧٠٠ کیلو مواد مخدر در دام پلیس گرفتار شد. این محموله بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر کشف‌شده در تهران در سال‌های اخیر است. کشف این محموله مواد مخدر  محصول عملکرد طولانی‌مدت پلیس بود. از اسفند ‌سال گذشته   این باند افیونی در کانون توجه پلیس قرار گرفت. مأموران مبارزه با مواد مخدر در تعقیب  این گروه از قاچاقچیان بودند اما متهمان با استفاده از شگرد‌های خود چند بار متواری شدند تا اینکه  متهمان  روز سه‌شنبه خود را در بن‌بست پلیس دیدند.
سه عضو این باند با تریلری به ارزش بیش از  ١۵‌میلیارد تومان مواد مخدر حمل می‌کردند. این مواد از جنوب شرق کشور بارگیری شده بود و  متهمان با این تریلر به نقاط مختلف کشور رفته و در مسیر گاهی هم توقف می‌کردند. این محموله در قالب حمل یک بار تجاری در حال انتقال به تهران بود که هدف مأموران مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت. برای رد گم ‌کنی در ایست بازرسی‌ها به همراه بار این تریلر اقلامی مانند تن‌ ماهی و ماشین لباسشویی قرار داشته و مواد مخدر به گونه‌ای بارگذاری شده بود که گویی تریلر یک محموله تجاری را حمل می‌کند. قاچاقچیان این مواد را در داخل ۶۵ تسمه صنعتی پیچیده و در میان بار تن ماهی جای داده بودند. این باند بسیار حرفه‌ای بوده و برای ردگم ‌کنی از شگردهای خاصی استفاده می‌کرده است؛ البته در ساعاتی که ایست بازرسی‌ها کمی جدی نبود، از موقعیت استفاده کرده و توانسته بودند خود را تا پایتخت برسانند.
در مراسم رونمایی از کشف بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر تهران در سال‌های اخیر که صبح چهارشنبه  برگزار شد، سردار حسین رحیمی گفت: «در ایام هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر هستیم و پلیس هم اقدامات خود را مضاعف کرده است که مصداقش عملیات ظفر چهار بود و این عملیات هم در بخش برخورد با قاچاقچیان بین‌المللی و هم خرده‌فروشان بود. ما در یک مورد دیگر از این باند بالغ بر ٢٠٠ کیلوگرم مواد مخدر طی ماه‌های گذشته کشف کردیم. متهمان بعد از انتقال مواد به تهران آن را دپو و به مرور برای فروش در بین خرده‌فروشان توزیع می‌کردند.»


وحید خزایی بازداشت شد
[شهروند] وحید قاریقی معروف به وحید خزایی که از ‌سال ۱۳۹۷ تحت تعقیب قضائی قرار داشت، بامداد چهارشنبه پس از ورود به فرودگاه امام‌خمینی(ره) بازداشت شد. وحید قاریقی معروف به وحید خزایی که در پوشش فعالیت اینستاگرامی اقدامات مجرمانه‌ای را انجام می‌داد، بامداد روز چهارشنبه با پرواز شماره ۱۱۵ ساعت یک و ۱۰دقیقه استانبول به تهران با هواپیمایی ماهان وارد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) تهران شده بود به دلیل اینکه از ‌سال ۱۳۹۷ تحت تعقیب قضائی قرار داشت، بازداشت شد. وحید خزایی در اوایل دهه ۹۰ از به‌اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی بود که با ارتباط‌گیری با دختران و انتشار فیلم‌های آنان در فضای مجازی شهرت یافته بود. او در پی شکایت چند شاکی بازداشت و پس از تحمل یک دوره حبس کوتاه‌مدت به واسطه شکایت تعدادی از شکات، با رضایت از زندان آزاد شد و بلافاصله به ترکیه گریخت و در این کشور نیز با تداوم فعالیت‌های مجرمانه ازجمله سوءاستفاده از دختران و ترویج مصرف مشروبات الکلی و راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی، ضمن ترویج اقدامات خلاف عفت عمومی به خارج‌سازی ارز از کشور اقدام می‌کرد.

 


تعداد بازدید :  440