شماره ۲۰۰۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

واژگونی مرگبار اتوبوس کارکنان ایران‌خودرو
[شهروند] برخورد یک اتوبوس حامل کارکنان شرکت ایران‌خودرو با کامیون خاور در کیلومتر ۲۰ جاده نیشابور- مشهد یک کشته و پنج مصدوم برجای گذاشت. ساعت 23 شامگاه سه‌شنبه یک اتوبوس حامل کارکنان شرکت ایران‌خودرو خراسان در مسیر نیشابور به سمت شهرک صنعتی بینالود در حرکت بود که در محدوده شهر خَرْوْ با یک خاور که در همین مسیر در حرکت بود، برخورد کرد. پس از این حادثه هر دو خودرو از مسیر خود منحرف و واژگون ‌شدند.
یک‌نفر از مسافران اتوبوس در محل حادثه فوت کرد و مصدومان دیگر این حادثه توسط عوامل امدادی اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان‌های 22بهمن و حکیم شهرستان نیشابور منتقل  شدند. تنها پنج‌نفر از مصدومان که دچار شکستگی شده بودند، بستری و سایر مصدومان به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. با اعلام این حادثه، 6 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 نیشابور، یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 مشهد، دو دستگاه آمبولانس هلال‌احمر و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. ‌جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان‌رضوی در این رابطه گفت: «علت این حادثه بی‌توجهی به جلو از سوی راننده اتوبوس بوده است.»


قتل خواهر و ۳ خواهرزاده به دلیل اختلاف مالی
[شهروند] مرد جوانی که به دلیل اختلاف مالی خواهر و سه فرزند او را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود، با هوشیاری کارآگاهان پلیس شهرستان مهرستان در سیستان‌وبلوچستان در کمتر از ۲۴ساعت دستگیر شد.
ساعت 19 دوم تیرماه‌ سال‌جاری در پی اعلام مرگ مشکوک چهار عضو یک خانواده و کشف اجساد آنها از داخل چاه آب منزل‌شان واقع در یکی از روستاهای شهرستان مهرستان، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان به محل اعزام شدند.
با حضور کارآگاهان در محل حادثه، جسد زنی 45ساله به همراه اجساد سه فرزندش که یک پسر 16ساله و دو دختر 11 و 13ساله بودند، توسط مأموران آتش‌نشانی از داخل چاه 20متری منزل‌شان بیرون آورده شدند.
در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس، برادر بزرگ زن 45ساله با مراجعه به مأموران اظهار داشت که چندساعت قبل از کشف اجساد، برای دیدار با خواهرش به منزل آنها آمده بود و از غیبت او و بچه‌هایش متعجب شده که پس از سه‌ساعت پیگیری و جست‌وجوی بی‌نتیجه، با کمک اعضای خانواده و همسایگان اقدام به جست‌وجوی دقیق تمام نقاط خانه می‌کنند که در پی آن، یکی از برادرانش با مشاهده اجساد خواهر و فرزندانش درون چاه آب بلافاصله با آتش‌نشانی و پلیس 110 تماس می‌گیرد.
کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان تحقیق از اعضای خانواده با اظهارات ضدونقیض برادر کوچک‌تر متوفی، که نخستین‌بار اجساد را داخل چاه آب پیدا کرده بود، مواجه شده و به او مشکوک می‌شوند. با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک‌سری اقدامات تخصصی شک کارآگاهان پلیس به یقین تبدیل شد و پس از هماهنگی قضائی برادر کوچک‌تر این زن به اتهام قتل، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل ‌شد. این متهم 28ساله که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به جنایت ارتکابی اعتراف و اقرار کرد که به دلیل یک‌سری مسائل مالی به مدت دو‌سال با خواهر خود اختلاف داشته و به همین دلیل تصمیم به قتل او می‌گیرد. متهم با مراجعه به خانه خواهرش اقدام به ریختن سم داخل غذا کرده و از منزل خارج شده که پس از گذشت دوساعت با مراجعه مجدد به منزل، اجساد آنها را داخل چاه آب انداخته است. متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.


تعداد بازدید :  418