شماره ۲۰۰۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير
صفحه را ببند
میز خبر

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: تأیید درخواست ۷ استان برای بازگشت محدودیت‌ها
[شهروند] معاون وزیر بهداشت از تأیید درخواست هفت استان برای بازگشت محدودیت‌ها خبر داد و گفت: «روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد تا در استان‌هایی که شیوع بالایی دارند، اختیار اعمال محدودیت داده شود.» به گزارش ایسنا، علیرضا رییسی در توضیح بیشتر گفت: «6 یا 7 استان درخواست مدیریت کرونا و اجازه تعطیلی و بازگشت محدودیت داشتند. وزارت بهداشت این درخواست را تأیید و قرار شد به وزارت کشور ابلاغ شود.» به گفته او، با تأیید این موضوع، اعمال محدودیت‌ها از جمله تعطیلی اماکن عمومی در این استان‌ها صورت می‌گیرد: «این اقدام نوعی تعطیلی و اعمال محدودیت موقت است. اجرای دستورالعمل فاصله‌گذاری و اعمال محدودیت‌ها نوعی فاصله‌گذاری پویاست که جلوی شیوع ناگهانی کرونا را می‌گیرد.»


با اعلام وزارت کشور و یونیسف تهران شهر دوستدار کودک می‌شود
[شهروند] تهران به همراه ۱۱ شهر دیگر ایران با رأی کمیته ملی ابتکار شهر دوستدار کودک وزارت کشور به‌عنوان پایلوت «شهر دوستدار کودک» معرفی شد. بیش از ۷۰ شهر ایران با ارسال مدارک و فعالیت‌های خود متقاضی دریافت نشان شهردوستدار کودک از یونیسف بودند که ۴۵ شهر جهت ارزیابی و طرح در کمیته مورد پذیرش اولیه قرار گرفتند، اما در تاریخ سیزدهم خرداد با برگزاری جلسه‌ کمیته‌ ملی هماهنگی شهردوستدار کودک، متشکل از نمایندگان وزارت کشور، یونیسف، سازمان شهرداری‌های کشور و...، شهر تهران بنابر پیشنهاد و پیگیری اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در کنار 11 شهرهای دیگر ایران ازجمله رشت، بندرعباس، تبریز، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یزد و اِوَز (در استان فارس) به‌عنوان پایلوت (نمونه/ پایگاه) شهرهای دوستدار کودک معرفی شدند.براساس اعلام این کمیته‌ ملی، مرحله‌ پایلوت شهردوستدار کودک به‌طور رسمی پس از امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری‌های این شهرها و وزارت کشور آغاز می‌شود. عنوان شهر دوستدار کودک  به شهر یا اجتماع محلی گفته می‌شود که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک به‌عنوان بخشی جدایی‌‌ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی تلقی می‌شود. این ابتکار با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با همکاری یونیسف، بیش از ۳۰‌میلیون کودک را در ۳هزار شهر و جامعه محلی در بیش از 40  کشور تحت پوشش قرار داده است.


شناسایی تعدادی دانش‌آموز مبتلا به کرونای بی‌علامت طی برگزاری امتحانات نهایی
[شهروند] مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اعلام شناسایی تعدادی دانش‌آموز مبتلا به کرونای بی‌علامت طی برگزاری امتحانات نهایی گفت: «این دانش‌آموزان درجلسه امتحان شرکت نکردند و غیبت آنها نیز مجاز تلقی می‌شود.» محمدمحسن بیگی درباره میزان رعایت پروتکل‌های درنظر گرفته‌شده برای آموزش و پرورش گفت: «پروتکل‌های ارایه‌شده به وزارت آموزش و پرورش در دو بخش دانش‌آموزی و اداری تنظیم شده است. بخش اداری دستگاه‌های آموزش و پرورش در سطح وزارتخانه تا استان‌ها دقیقا مشابه سایر ادارات دولتی هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند.» او ادامه داد: «بنابراین دستورالعمل‌هایی که از سوی سازمان اداره استخدامی درباره بحث مرخصی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و... ابلاغ شده، برای همه یکسان است.» مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره پروتکل‌های ابلاغ‌شده در حوزه دانش‌آموزی گفت: «درحوزه دانش‌آموزی تاکنون در سه بخش پروتکل‌ها تنظیم و ابلاغ شده است. یک پروتکل بهداشتی در رابطه با بازگشایی مدارس بود که به مدت یک‌ماه از بیست‌وهفتم اردیبهشت تا بیست‌وهفتم خرداد ادامه داشت.»


تعداد بازدید :  416