شماره ۲۰۰۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير
صفحه را ببند
خانه‌ خالی یا جیب خالی؟!

شهاب نبوی طـــنــزنـویــس

در هفته گذشته قیمت دلار و سکه و طلا تا آخرین جایی که می‌توانست و تا حالا بالا نکشیده بود، بالا کشید. ما ضمن تبریک این دستاورد بزرگ به تمام کسانی که در این بالاکشیدن تاریخی نقش داشتند، به سایر اقلام مصرفی مردم از جمله گاو و گوسفند (البته شخصیت حقیقی‌شون نه، شخصیت حقوقی یعنی گوشت‌شون) هم پیشاپیش تبریک می‌گوییم که به همین واسطه قرار است بالا بکشند. در همین راستا یک کارشناس اقتصادی معروف هم گفته بود: «اگر تا شهریور دوام بیاوریم، یعنی دوام آورده‌ایم.» ما از این کارشناس عزیز هم بابت اینکه جای جواد خیابانی را در عرصه اقتصاد برای ما پر کرده، تشکر می‌کنیم.

در اظهارنظر دیگری در همین راستا، رئیس ‌کل بانک مرکزی گفته که قیمت ارز قابل کنترل است. او در ادامه احتمالا خواسته بگوید ولی حسش نیست که کنترل کنیم اما مشاورش صدایش زده و رفته جلسه ایده‌یابی برگزار کرده. ما از همین ستون در روزهای پنجشنبه شهرونگ که آرزوی همه طنزنویسان جهان است که در آن بنویسند، ضمن تقدیر و تشکر از رئیس‌ کل برای اینکه یک‌بار دیگر ثابت کرد «ما می‌توانیم» اما نمی‌خواهیم، می‌رویم خودمان را با سبک زندگی جدید در ایران 1399-400 وفق دهیم.

خبر قابل عرض بعدی، حضور وزیر ارتباطات در مجلس بود. عده‌ای می‌گفتند اینستاگرام را قطع کن، عده‌ای دیگر می‌گفتند اینترنت را از بیخ قطع کن. عده‌ای هم می‌گفتند اصلا بیایید بودجه بدیم و ورژن سروش اینستاگرامی رو هم دربیاریم. وزیر جوان هم سعی کرد ادای قطع‌نکن‌ها را دربیاورد اما تجربه ثابت کرده که وزیر جوان درنهایت می‌گه من توی این مسائل دخالت نمی‌کنم و بعدش می‌رود توییتر و پست می‌گذارد. در همین راستا هم خبر رسید که تلگرام در روسیه رفع فیلتر شده که این موضوع باعث دلخوری شدید ما از او یعنی روسیه شد. ما الان دیگر نمی‌توانیم بگوییم یه نگاه به اون بالامون بکنید و غر نزنید و ببینید اونجا هم فیلتره.
 البته خوبی‌اش هم این است که می‌توانیم بگوییم تنها کشوری که فیلتر کرد و فیلتر ماند، ما هستیم و عمراً کوتاه بیاییم. در خبری دیگر داشتیم که ما توی کشور مشکل خانه خالی نداریم و حدود دو‌میلیون خانه خالی است؛ مشکل اصلی در واقع نه خالی‌بودن خانه بلکه خالی ‌بودن جیب‌هاست که امیدوارم این خلأ بزرگ از شنبه حل شود و بیدار شویم ببینیم تمام خانه‌های خالی و جیب‌های خالی پر شده. البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که دلفین‌ها پرواز می‌کنند، صداوسیما فیلم جذاب می‌سازد و دست وزیر هم روی دکمه فیلترینگ نمی‌رود.


تعداد بازدید :  225