شماره ۲۰۰۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
سقوط مرگبار سارق و پايان سرقت میلیاردی از منازل
در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارقان با تخريب درِ ساختمان در باند‌های سه الی چهارنفره مرتکب سرقت منزل و خودرو می‌شدند و از خودروهای سرقتی برای حضور در محل‌های سرقت استفاده می‌کردند. آنها زمانی که با مقاومت صاحبخانه مواجه می‌شدند، با تهدید سلاح گرم و مصدوم‌کردن مالباخته اموال را سرقت می‌کردند.

[شهروند] سقوط مرگبار یکی از سارقان به سرقت‌های سریالی از منازل تهران پایان داد. دو مرد و یک زن سارقان اصلی این باند بودند که از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. از اعضای این باند 10‌میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شد.
سال گذشته گزارشی مبنی بر سرقت منزل شخصی در تهرانسر به مأموران کلانتری اعلام شد. پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی کارآگاهان معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی به دست آوردند که سرقت از منزل مالباخته را سه مرد جوان مرتکب شده‌اند.
با اینکه هویت دونفر از سارقان به نام‌های «مهرداد» و «آرسام» به دست آمد ولی مخفیگاه آنها شناسایی نشد و متهمان در مخفیگاه سابق‌شان سكونت نداشتند.
بنابراین دستگیری متهمان در دستور كار كارآگاهان این معاونت قرار گرفت تا اینكه دوماه قبل کارآگاهان متوجه شدند مهرداد هنگام سرقت مسلحانه منزل توسط مأموران كلانتری 134 دستگیر شده و با نام جعلی در بیمارستان بستری شده است.
با هماهنگی‌های قضائی متهم از كلانتری 134 به این معاونت انتقال و پس از تحقیقات پلیسی با دستور قضائی روانه زندان شد. در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه آرسام در محدوده كیانشهر شناسایی شد و دستور قضائی برای دستگیری او اخذ و مراقبت‌های ویژه از مخفیگاه او آغاز شد.
در رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد که آرسام در چندین سرقت دیگر نیز حضور داشته و تحت تعقیب اداره یكم پلیس آگاهی نیز به اتهام سرقت مسلحانه منزل تحت تعقیب است. بنابراین با هماهنگی قضائی، یکم تیرماه اكیپی از كارآگاهان این یگان به مخفیگاه متهم اعزام و با مسدودکردن همه راه‌های فرار احتمالی او، برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.
متهم قبل از ورود كارآگاهان به مخفیگاهش از پنجره  آپارتمان به سمت زمین خود را پرتاب و با توجه به ارتفاع ساختمان از نقاط مختلف بدن دچار آسیب شد. بلافاصله کارآگاهان سارق را به بیمارستان انتقال دادند تا اینکه متهم بامداد دوم تیرماه در بیمارستان فوت کرد.
در بازرسی از منزل متهم مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل: 24 تخته فرش و قالیچه نفیس و گران‌قیمت، طلا، دلار، لیر، یورو، سكه، سه دستگاه لپ‌تاپ، دو دستگاه ps4، دوعدد تلویزیون، یك مایكروویو و 30عدد كیف زنانه، دوربین عكاسی و دو قبضه سلاح گرم کشف شد.
سرهنگ «احمد نجفی»، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت درخصوص شیوه سارقان گفت: «در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارقان با تخریب درِ ساختمان در باند‌های سه الی چهارنفره مرتکب سرقت منزل و خودرو می‌شدند و از خودروهای سرقتی برای حضور در محل‌های سرقت استفاده می‌کردند. آنها زمانی که با مقاومت صاحبخانه مواجه می‌شدند، با تهدید سلاح گرم و مصدوم‌کردن مالباخته اموال را سرقت می‌کردند.»
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تاکنون هشت نفر از شاکیان شناسایی و اموال کشف‌شده به آنها تحویل داده شد، گفت: «در پالایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که نامادری سارق متوفی در نگهداری و فروش اموال سرقتی با آرسام همکاری داشته که او نیز با دستور قضائی دستگیر و برای تحقیقات تكمیلی به اداره هفدهم پلیس آگاهی انتقال یافت.»
نجفی با اشاره به اینکه کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد، گفت: «کارشناسان ارزش اموال کشف‌شده از منزل متهم را بیش از 100میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.»
او از شهروندان خواست کسانی که به شیوه گفته‌شده منزل‌شان در چندماه اخیر مورد سرقت قرار گرفته است، برای شناسایی اموال کشف‌شده به اداره هفدهم پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  252