شماره ۲۰۰۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

نجات جان 5 تبعه افغانستان در ارتفاعات خراسان‌رضوی
اورژانس ۱۱۵ جان پنج تبعه افغانستانی را که از ارتفاعات منطقه مرزی صالح‌آباد سقوط کرده بودند، نجات داد.
دکتر محمد افکار، رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در استان خراسان‌رضوی درباره جزئیات این حادثه گفت: «در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ مبنی بر سقوط پنج تبعه افغانستان از ارتفاعات روستای کنده سوخته شهرستان صالح‌آباد، دونفر از کارشناسان فوریت‌های پزشکی با یک آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز از پایگاه سمیع‌آباد به محل حادثه اعزام شدند. امدادرسانی و کمک به مصدومان در این حادثه در جاده‌های خاکی، کوهستانی و سخت‌گذر این منطقه مرزی با موفقیت انجام شد.»
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: «در این عملیات دونفر از مصدومان افغانستانی به صورت سرپایی مداوا شده و سه‌نفر دیگر به بیمارستان سجادیه تربت‌جام منتقل شدند.»
او در پایان صحبت‌هایش گفت: «دولت و ملت ایران همواره ثابت کرده‌اند برای دیگر ملت‌ها و کشورها به‌ویژه مردم افغانستان که اشتراکات فراوان با ما دارند، ارزش قایل هستند و مردم شریف افغانستان هم به خوبی این مهم را باور دارند.»

پایان زندگی مرد جوان در سد تفرش
[شهروند] مرد 35ساله به هنگام شنا در سد کشه روستای شهراب شهرستان تفرش غرق شد و جان باخت.
سرهنگ «هادی افراسیابی»، فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در این‌باره گفت: «حدود ساعت 15 و40دقیقه عصر روز پنجشنبه گزارشی مبنی بر غرق‌شدگی فردی در سد کشه روستای شهراب این شهرستان به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام شد». با اعلام این خبر، بلافاصله تیم‌های امدادی و مأموران انتظامی در محل حادثه حاضر شدند که دوستان فرد غرق‌شده بیان کردند که از استان تهران به قصد تفریح به روستای شهراب آمده‌اند و دوست آنها که مردی 35ساله بوده، برخلاف نظرشان برای شناکردن داخل سد شده و به عمق سد فرو رفته و غرق شده است. با تلاش نیروهای امدادی، جسد فرد متوفی از آب خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
این مقام انتظامی در پایان از تمامی شهروندان خواست تا همواره از شناکردن در رودخانه‌ها و سدهای خاکی که دارای هیچ‌گونه حفاظ ایمنی و نجات غریق نبوده و شناکردن در آنها چنین حوادث ناگواری را برای آنان درپی خواهد داشت، خودداری کنند.

حریق در کارگاه رنگ‌کاری مبل
[شهروند]حریق در یک کارگاه رنگ‌کاری مبل در محله شمیران نو، با تلاش آتش‌نشانان خاموش شد.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفت: «ساعت ١١ و42دقیقه روز پنجشنبه یک مورد حادثه حریق در محله شمیران نو به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه به همراه تجهیزات پشتیبانی به محل اعزام شدند. آتش‌نشانان در مدت زمان کمتر از پنج‌دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که در یک کارگاه رنگ‌کاری مبل که در طبقه منفی یک ساختمان مسکونی واقع شده بود، حریق رخ داده است.»
ملکی با بیان اینکه بخشی از این کارگاه دچار حریق شده بود، گفت: «از آنجایی که حریق در قسمت پاسیوی این محل رخ داده بود، شعله‌ها به سطح پشت‌بام کشیده شد و باعث شعله‌ور شدن وسایلی شد که در آنجا قرار داشت.»
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: «آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز و حریق را اطفا کردند. خوشبختانه از گسترش حریق به طبقه مسکونی جلوگیری شد.»
او درخصوص مصدوم‌شدن یک تن در پی وقوع این حادثه گفت: «پیش از رسیدن آتش‌نشانان یک‌نفر که در محل حضور داشته، دچار سوختگی شده بود که به مراکزدرمانی منتقل شد. درحال حاضر نیرو‌ها درحال تخلیه دود هستند.»


تعداد بازدید :  278