شماره ۲۰۰۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
بیشترین شیوع کووید-19 در منطقه 4
14 تا 20‌درصد تهرانی‌ها مبتلا به کرونا شده‌اند

[شهروند] آخرین بررسی‌های انجام‌شده حکایت از ابتلای 14 تا 20‌درصد از ساکنان شهر تهران به کووید-19 دارد. بالاترین میزان مرگ‌ومیر در تهران هم مربوط به مناطق، 4، 14، 2 و 5 است. اینها را فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران می‌گوید.
 به گفته علیرضا زالی، منطقه 4 شهرداری 900‌ هزار نفر جمعیت دارد که یکی از پرجمعیت‌ترین منطقه‌های شهری و جغرافیایی تهران به شمار می‌رود و به همین دلیل ساکنان این منطقه بیشترین میزان ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این بیماری را دارند. منطقه 2 هم با جمعیت 800‌هزار نفری در رتبه دوم از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد، مناطق 14 و 5 هم در رده‌های بعدی قرارمی‌‌گیرند.
براساس نتیجه این بررسی‌ ساکنان مناطق 21 و 22 شهرداری تهران کمترین میزان ابتلا به این بیماری را داشتند. این تحقیق در شرایطی انجام می‌شود که براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت از میزان شیوع بیماری در کشور تاکنون 217‌هزار و 724 نفر به کووید-19 مبتلا شده‌ و 10‌هزار و 239 بیمار هم جان‌شان را از دست داده‌اند.
براساس آنچه روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است، استان‌های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان‌غربی و بوشهر، کردستان و کرمانشاه در وضع قرمز به سر می‌برند، همچنین استان‌های آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی و البرز با افزایش موارد بستری مواجه بوده‌اند. فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران هم از افزایش آمار بستری در تهران خبرمی‌دهد.
 به گفته او روز گذشته 285 بیمار در بخش‌های عادی و 93 بیمار در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند، درحالی‌که روز قبلش آمار بستری‌ها کمتر بود.
براساس اعلام زالی موارد ترخیص‌شده از بیمارستان‌های تهران هم تفاوت قابل توجهی نداشته است.  در این شرایط فرمانده ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران برای کنترل و پیشگیری از شیوع کووید-19 اعلام‌می‌کند که گروه‌های شانزده‌گانه پرخطر مثل افراد بالای 65‌سال و مبتلایان به بیماری‌های مزمن توسط مسئولان اداره‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی‌ باید در فاز دورکاری قرار داده شوند.
 همچنین افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شد‌ه‌اند یا براساس نظر پزشک دارای نشانه‌های مشکوک‌اند، باید در منزل بمانند و تا دو هفته پس از زمان شروع علایم از حضور در محل کار خودداری کنند. به گفته او کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران قرار است بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مشاغل نظارت داشته‌ باشند، این تیم‌ها در قالب گشت‌های مشترک متشکل از کارشناسان حوزه‌های بهداشتی، تعزیرات، نیروی انتظامی و نمایندگان اصناف فعالیت خواهند کرد.


تعداد بازدید :  166