شماره ۲۰۰۲ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
مکث

پلیس در جست‌وجوی عامل قتل طلافروش مشهور تهران‎ ‎
[شهروند] با پیدا شدن جسد مرد هفتادوهشت‌ساله‌ای توسط مأموران شهرداری در محدوده جاده ‏تلو، پرونده یک قتل پیش روی مأموران و تیم قضائی باز شد. بررسی‌های تیم پزشکی نشان ‏می‌داد قربانی خفه شده است و عامل جنایت جسد را شب قبل با یک خودرو شاسی به آن محل ‏منتقل کرده و پیکر پیرمرد را ۱۰متری روی زمین کشیده است‎.‎ مأموران از روی کارت مغازه طلافروشی هویت جسد را شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان ‏می‌داد مقتول عبدالعلی مظفریان از اقوام یکی از طلافروش‌های معروف پایتخت است که عضو ‏سابق اتاق بازرگانی، بازرس سابق صنف طلافروشان و چند‌سال قبل نیز دبیر کمیته اسنوبرد ‏اسکی بوده است. اما بعد از مرگ همسرش طلا و جواهرات را از طلافروشی‌های معروف ‏پایتخت می‌خرید و به طلافروشی‌های دیگر می‌فروخت. مدتی است که مغازه طلافروشی ‏نداشته است. یکی از اقوام مقتول هم گفت که او در ایران تنها زندگی می‌کرده و پسرش که ‏پزشک است در یکی از کشورهای اروپایی سکونت دارد‎.‎ بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد عامل جنایت که سوار خودروشاسی بلند بوده پس از خفه ‏کردن عبدالعلی مظفریان کیف جواهرات او را هم سرقت کرده است.‏ طبق شنیده‌ها ظاهراً شب حادثه چند نفر با خودرو به مقابل خانه‌اش در میرداماد رفته و او را ‏سوار کرده‌اند. پلیس به دنبال ردی از متهم پرونده است‎.


کشف اجساد سه جوان در پارک جنگلی
[شهروند] امدادگران اجساد سه جوانی را که در پارک جنگلی مشگین‌شهر جان باخته‌ بودند، روز جمعه از داخل نهر جاری در این پارک بیرون کشیده و آنها را برای بررسی بیشتر موضوع به پزشکی قانونی منتقل کردند. این در حالی است که هنوز علت دقیق مرگ این افراد مشخص نیست. همچنین جریان آب که اجساد این افراد را ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر جابه‌جا کرده بود، با گزارش مردم  و حضور  مأموران انتظامی و امدادگران به بیرون از نهر جاری در پارک جنگلی منتقل شد.


سرقت میلیونی کارمند داروخانه
[شهروند] کارمند جوان با جلب اعتماد مالک داروخانه دست به سرقت می‌زد. مدیر یکی از داروخانه‌های محدوده یوسف‌آباد با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و از کسری قابل توجه داروهای گرانقیمت و احتمال برداشت مبالغی به وسیله یکی از کارکنانش اعلام شکایت کرد. همین ادعا کافی بود تا بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 125 یوسف‌آباد قرار بگیرد. بررسی‌های تخصصی پلیس در این زمینه آغاز شد و مأموران به سرنخ‌هایی در این خصوص رسیدند.
با انجام تحقیقات تکمیلی و اطمینان از اینکه برداشت غیرقانونی مبالغ به وسیله یکی از کارکنان داروخانه انجام شد، طی هماهنگی با مقام قضائی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد و به کلانتری انتقال یافت.متهم در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب هر گونه جرمی شد که پس از مواجهه با مستندات پلیس اعتراف کرد: «در مدت یک ‌سال گذشته در هر شیفت کاری پول و داروها را با شیوه و شگردهایی خاص از داروخانه خارج می‌کردم. از آنجا که در کار داروخانه مهارت دارم، در مصاحبه‌ها قبول شده و سعی می‌کردم که اعتماد مسئولم را هم به دست بیاورم.»متهم به 50‌میلیون سرقت پول و دارو در این مدت اقرار کرد. سارق پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.


کلاهبرداری از طلاساز کردکویی
[شهروند] کلاهبردار میلیاردی در کردکوی به آخر خط رسید. در پی شکایت یکی از طلاسازان مبنی بر کلاهبرداری از او به وسیله فردی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی کردکوی قرار گرفت.در بررسی‌های پلیس مشخص شد متهم صاحب یک طلافروشی در کردکوی است که طی چند مرحله همکاری با شاکی و با جلب اعتمادش مقدار پنج کیلوو۳۰۰ گرم طلا با وعده فروش و بازگرداندن پول آن در مدتی اندک از او دریافت کرده است.پس از گذشت مدتی متهم به بهانه‌های مختلف از پس‌دادن پول حاصل از فروش طلا خودداری کرده و سرانجام متواری شده است. اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیس آغاز شد و پس از یک‌سری تلاش‌های بی‌وقفه، مأموران موفق شدند که مخفیگاه کلاهبردار را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کنند.


تعداد بازدید :  278