شماره ۲۰۰۲ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير
صفحه را ببند
میز خبر

جریمه‌های خروج از طرح بعد از ساعت ۱۴ حذف می‌شود
[شهروند] معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای در مورد ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در تهران توضیحاتی داد. براساس این اطلاعیه ساعت محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ۸ به ۸ و ۳۰ دقیقه و خروج رایگان از ۱۴ به ۱۴ و ۳۰ دقیقه (بازه زمانی ۶ ساعت در هر دو حالت) با هماهنگی اعضای محترم شورای حمل‌ونقل و ترافیک تهران در نظر گرفته شده است. بنابراین  برای رفاه کارمندان، خروج از محدوده‌های فوق از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه رایگان خواهد بود. به این منظور از شانزدهم خرداد اطلاع‌رسانی اجرای طرح ترافیک کنترل آلودگی هوا و تغییر ساعات اعمال آن از طریق سامانه «تهران من» صورت گرفت و ملاک محاسبه عوارض محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا همان خواهد بود.
پیروز حناچی، شهردار تهران هم با بیان اینکه اگر فردی پس از ساعت ۱۴ هنگام خروج از طرح جریمه شده باشد، این مبلغ حذف می‌شود، افزود: «در زمان لغو اجرای طرح ترافیک آمارها نشان می‌داد که استفاده از خودرو شخصی و سفرهای غیرضروری ۴۰‌درصد افزایش داشته، اما امروز با اجرای طرح ترافیک این مشکل مرتفع شده است.» به گفته او براساس آمارهای موجود میزان استفاده از مترو کمتر از ۵۰‌درصد ظرفیت آن است و بیش از ۹۵‌درصد مردم هنگام استفاده از مترو از ماسک استفاده‌می‌کنند: «رعایت این مسأله در مناطق جنوبی کمتر است. البته در استفاده از ماسک در اتوبوسرانی هنوز مشکلاتی وجود دارد که آن هم به دلیل نوع استفاده از اتوبوس‌هاست.»    

تخریب آثار تاریخی شوشتر د ر شورای تامین بررسی شد
آتش‌زدن خانه مرعشی عمدی بود

 [شهروند] پس از آنکه افراد ناشناس به دو اثر تاریخی شوشتر تعرض کردند، این حوادث به صورت ویژه در شورای تامین این شهرستان بررسی شد. صبح جمعه درِ چوبی و قدیمی خانه تاریخی مرعشی به آتش کشیده شد و مدتی پیش بخش هایی از اثر کلاه فرنگی نیز برای چندمین بار متوالی توسط افراد ناشناس تخریب شد . حالا به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان بر اساس بررسی‌های انجام شده و اعلام نتیجه در جلسه شورای تامین استان، آتش‌سوزی درِ چوبی عمارت تاریخی «مرعشی» در شوشتر عمدی بوده و دستگاه قضا در حال پیگیری این وضعیت است. حکمت‌الله موسوی به ایسنا گفت: «خانه‌ی آتش گرفته‌ مرعشی در کنار ساباط «معین التجار» قرار دارد، سال گذشته از محل اعتبارات مسکن وشهرسازی، مرمت‌های اولیه روی این در تاریخی انجام شده بود که متاسفانه آتش گرفت.» او درباره نتایج جلسه شورای تامین استان خوزستان هم توضیح داد: «بر اساس بررسی‌های انجام شده تا کنون، متاسفانه این آتش‌سوزی عمدی بوده است و بررسی‌ها تا به نتیجه رسیدن دقیق عاملان و علت دقیق این کار، ادامه خواهد داشت.»   

آتش‌سوزی بوزین و مرخیل به سومین روز رسید
[شهروند] آتشی که از بامداد پنجشنبه به دامن منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» پاوه افتاده، بعد از چندین بار مهار،  دوباره روشن شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خبر داد که با وجود تلاش مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، سازمان‌های مردم‌نهاد، نیروهای مردمی دوستدار طبیعت و نیروهای نظامی و محیط‌بانان روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی شعله‌های آتش همچنان در حال سوزاندن طبیعت است. این دومین آتش سوزی است که امسال در این منطقه حفاظت شده رخ می‌دهد. فریدون یاوری که صبح دیروز (شنبه) در محل آتش سوزی در منطقه بوزین و مرخیل حضور داشت، با اشاره به اینکه دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نیست، به ایرنا گفت: «باتوجه به سخت‌گذر و مرزی بودن منطقه و شرایط سخت برای کنترل آن، شعله‌های آتش پس از چندین مرحله اطفا دوباره شعله ور شد. نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و مردمی اکنون در قسمت پایین این منطقه در حال مهار آتش هستند و برای مهار قسمت‌های بالایی نیز منتظر آتش نشانی پاوه هستیم.»    


تعداد بازدید :  331