شماره ۲۰۰۳ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير
صفحه را ببند
منهای سینما

 رمان‌های برگزیده سومین دوره جایزه «احمد محمود» معرفی شدند. سومین دوره‌ جایزه‌ «احمد محمود» که به علت وقایع ‌سال گذشته و اشاعه‌ ویروس کرونا نتوانست مراسم اختتامیه داشته باشد، با اعلام برگزیده‌ خود در بخش رمان به شکل مجازی، تندیس و جایزه‌ برنده را همزمان با دوره‌ چهارم در زمستان ۹۹ اهدا خواهد کرد. هیأت داوران بخش رمان این جایزه متشکل از محمد حسینی، کامران سپهران و امیر نصری ضمن تقدیر و اهدای لوح ویژه به رمان «پیاده» اثر بلقیس سلیمانی، کتاب «قوها انعکاس فیل‌ها» از پیام ناصر را به‌عنوان بهترین رمان منتشرشده در ‌سال ۱۳۹۷ انتخاب می‌کند.

 رمان پرفروش «رمز داوینچی» اثر دَن براون به روی صحنه تئاتر می‌رود. قرار است این نمایشنامه برای نخستین بار در تور بریتانیا در روز سوم آوریل ۲۰۲۱ روی صحنه تئاتر چرچیل در شهر براملی برود. «رمز داوینچی» با فروش بیش از ۱۰۰‌میلیون نسخه در جهان، پرفروش‌ترین رمان قرن بیست‌ویکم است و  براساس آن در ‌سال ۲۰۰۶ فیلمی نیز با بازیگری تام هنکس و ادری توُتو ساخته شده است.

 اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی درباره دلیل تأخیر در تولید این پروژه گفت که دریافت مجوز و حتی انتخاب بازیگران این سریال از‌ سال گذشته انجام شده و تنها دلایل تأخیر در تولید این پروژه طولانی‌شدن روند ساخت دکور برای این سریال تاریخی است و البته بحران شیوع کرونا باعث شد روند تولید حدود دو ماه به تأخیر بیفتد. گفتنی است داستان این مجموعه درباره یکی از زنان ناصرالدین شاه است و پریناز ایزدیار و بهرام رادان از نخستین بازیگرانی هستند که برای این سریال انتخاب شده‌اند.

 امید حاجیلی، خواننده موسیقی پاپ روز پنجشنبه دوم مرداد ماه طی دو نوبت نخستین کنسرت روزهای کرونایی تهران را در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌کند. این کنسرت که طبق پروتکل‌های کرونا با 50درصد ظرفیت سالن برگزار خواهد شد، این روزها به دلیل افزایش قیمت بلیت مورد انتقاد قرار گرفته است. برای این کنسرت قیمت بلیت از ۷۰‌هزار تومان آغاز و تا ۲۶۵‌هزار تومان نیز ادامه پیدا می‌کند که نسبت به ‌سال قبل افزایش قیمت بلیت‌ها قابل توجه است.


تعداد بازدید :  392