شماره ۲۰۰۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۰ تير
صفحه را ببند
منهای سینما

 آلبوم «پالیز ۲» تازه‌ترین اثر گروه موسیقی «پالیز» است که به تازگی با هنرمندی کیخسرو مختاری و ستار خطابی پیش‌روی علاقه‌مندان قرار گرفت. در آلبوم «پالیز ۲» که در قالب مجموعه چهارگاه (دو نوازی کمانچه و سازهای کوبه‌ای) منتشر شده، قطعات «پیش‌درآمد»، «کمانچه»، «ضربی»، «تمبک»، «رنگ» و «دخترک ژولیده» عناوین قطعات را تشکیل می‌دهند.
 بنیاد رودکی برای اجرا در تالارهای خود به گروه‌های هنری فراخوان داد و اعلام کرد که در سالن مجموعه برج آزادی، تالارهای وحدت، رودکی، حافظ و فردوسی که تحت نظارت این بنیاد است، آثار هنری اجرا می‌شود.
 استاپ موشین «چرت و پرت» قسمت «در خانه بمانید» به کارگردانی «رامین ملامحمدی» برنده بهترین کارگردانی و انیمیشن برتر جشنواره بین‌المللی فیلم هند ۲۰۲۰ با موضوع
 کرونا شد.
 رمان «تحصیل‌کرده» نوشته تارا وستوور با ترجمه علی ایثاری‌کسمایی توسط نشر آموت منتشر شد. این کتاب به‌عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر ‌سال ۲۰۱۸ انتخاب شد و بیش از ۶۲ هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت.
 بیست‌ودومین نشست از مجموعه «درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی» به «غزالی‌ها از منظر شمس تبریزی»  اختصاص دارد که روز چهارشنبه (یازدهم تیرماه) از ساعت ۱۶ با سخنرانی حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به ‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی این درس‌گفتار را به صورت زنده تماشا کنند.
چاپ تازه کتاب‌های «آرتورشاه و دلاوران میزگرد» و «پشه بینی‌دراز» از مجموعه کتاب‌های طلایی برای کودکان به بازار نشر رسید. در ابتدای کتاب آمده است که این داستان پادشاه بزرگی در انگلستان است که افسانه نیست اما هیچ‌کس نمی‌داند که او در چه زمانی و بر کدام قسمت این سرزمین فرمانروا بوده است.


تعداد بازدید :  696