شماره ۲۰۰۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۰ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

انهدام باند تصادف‌های ساختگی در پایتخت
[شهروند] سه کلاهبردار با گزارش تصادف ساختگی در طی چند‌سال اخیر 2میلیارد تومان از شرکت‌های بیمه كلاهبرداری کردند.
در پی شكایت یک شرکت بیمه مبنی بر كلاهبرداری با شگرد گزارش تصادفات ساختگی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. بلافاصله كارآگاهان با تحقیقات میدانی و پیگیری سرنخ‌های موجود، اعضای باندی را شناسایی کردند و متوجه شدند سه مرد 30 الی 40ساله با همکاری یکدیگر صحنه‌های تصادف را ایجاد می‌کنند.
در پالایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که متهمان به تازگی تعدادی سند به بیمه ارایه و در صدد دریافت خسارت آن هستند که کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی هر سه متهم را در زمانی که در شرکت بیمه حضور داشتند، دستگیر کنند.
متهمان در همان بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف کردند و گفتند: «از سال‌ها پیش در شهرستان قم شرکت‌های بیمه را فریب می‌دادیم و با صدمه‌زدن جسمانی به خودمان و ارایه گزارش تصادف ساختگی از آنها خسارت می‌گرفتیم. در چند‌سال اخیر که ساکن تهران شدیم، به همین شیوه شرکت‌های بیمه را فریب داده و خسارت دریافت کرده‌ایم.»
یكی از متهمان درخصوص شكل‌گیری باند و شگرد این افراد در فریب بیمه گفت: «در زندان با هم آشنا شدیم و از نواحی بدن دست و پا صدمه می‌زدیم و بعد از دریافت خسارت از بیمه، پول را بین خودمان تقسیم می‌كردیم.»
سرهنگ كارآگاه «جهانگیر تقی‌پور»، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «اعضای این باند بالغ بر 20میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه كلاهبرداری کرده‌اند. هر سه متهم برای کشف جزئیات پرونده با دستور قضائی در اختیار كارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارند.»


107 زخمی در تصادف زنجیره‌ای 35 خودرو
برخورد چندین خودرو با هم در کمربندی بهشهر تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت. رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر  مازندران در این خصوص گفت: «شامگاه یکشنبه ۳۵ خودرو ازجمله سواری- وانت- نیسان- اتوبوس- کامیون در استان مازندران، کمربندی بهشهر- بعد از cng به سمت گلوگاه با یکدیگر تصادف کردند که منجر به آسیب‌دیدگی ١٠٧نفر و مصدومیت ۲۰نفر شد. امدادگران ۱۰نفر را سرپایی مداوا کردند و ۱۰نفر دیگر هم به بیمارستان منتقل شدند.»


بازداشت کلاهبرداران اینترنتی میلیاردی
دو کلاهبردار اینترنتی که در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، در دام پلیس افتادند. در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا، این فرماندهی مبنی بر کلاهبرداری از او به صورت اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباخته در بررسی‌های اطلاعاتی و فنی دریافتند افرادی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات و آگهی کاریابی و استخدام در شرکت‌های مختلف و هدایت افراد به درگاه جعلی بانک برای پرداخت هزینه ثبت‌نام اولیه اقدام به دریافت اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کنند. مأموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و شناسایی متهمان به کلاهبرداری رد این افراد را در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی کردند. با هماهنگی قضائی مأموران پلیس فتا با شناسایی مخفیگاه متهمان این افراد را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های مرکزی کشور دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه یکی از متهمان ۲۷ عدد سیم‌کارت، ۷ دستگاه تلفن‌همراه، ۴ قطعه سکه بهارآزادی و مبلغ ۴۴‌میلیون ریال وجه نقد کشف شد. متهمان در تحقیقات پلیس به کلاهبرداری ۳‌میلیارد و ۴۲۰‌میلیون ریالی اقرار کردند.

 


تعداد بازدید :  650