شماره ۲۰۱۲ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
به یاد کسی که تعریف کامل داوطلبی بود

محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال ‌احمر

آنچه در میان اصول هفتگانه هلال ‌احمر و صلیب‌ سرخ این روزها بیش از پیش مورد توجه است و شاهد گسترش آنیم اصل چهارمی است که از چند و چون انجام وظیفه خیل مشتاقان در هلال پرده برمی‌دارد؛ «خدمت در نهضت داوطلبانه است و در هیچ شرایطی سودآوری مشوق آن نخواهد بود». روز گذشته نه جمعیت هلال ‌احمر بلکه تمام ایران داغدار سوگ کسی بود که تمام‌قد در این تعریف می‌گنجید. سیدمهدی حسینی داوطلب بیست‌ودو ساله جمعیت هلال ‌احمر است، شاید نباید گفت بود، از دید ما هلال ‌احمری‌ها یک داوطلب برای هلال همیشه داوطلب می‌ماند، کسی که داوطلبانه می‌آید و تا زمانی که توان دارد بدون هیچ چشمداشتی داوطلبانه خدمت می‌کند.
با وجود تمام بحران‌های ریزودرشتی که این روزها گریبانگیر امدادگران شده است، تیم‎های امدادی جمعیت هلال ‌احمر از شانزدهم تیر ماه که آتش‌سوزی جنگل‌ها در چهارمحال‌وبختیاری گسترده شد به ‌عنوان پشتیبان در کنار تیم‌های محلی و مردمی حضور پیدا کردند. سیدمهدی بیست‌وچهار ساله یکی  از 8 امدادگری بود که از شهرستان اردل برای کمک به خاموش‌کردن این آتش آمده بودند. او متأسفانه به دلیل ریزش کوه در حین خدمت جانش را از دست داد. با رفتن او جمعیت هلال ‌احمر یکی از هزاران داوطلبی را از دست داد که در هر حادثه‌ای حفظ سلامت و جان دیگران را اولویت خود می‌دانند و تمام توان‌شان را برای ارایه مطلوب خدمت به کار می‌گیرند.
مصرانه بر این امر تأکید دارم که جمعیت هلال ‌احمر بیشتر از آنکه یک سازمان امدادی باشد سازمانی اجتماعی است که با حضور داوطلبانی مانند سیدمهدی حسینی پا گرفته و با عضویت هر نیروی جدیدی بیشتر از قبل قوت می‌گیرد تا به بهترین شکل در  کاهش آسیب‌ها و ترمیم مشکلات کوشا باشد. ما جوانی را از دست داده‌ایم که اگر می‌ماند بنا بود سال‌ها در لباس بشردوستی به مردم خدمت کند. افتخار ماست که سیدمهدی‌ها کم نیستند و هر روز هم به تعدادشان افزوده می‌شود، بدون ‌شک زحمات صادقانه این فعالان عرصه داوطلبی هیچ‌گاه از سوی مردمی که دست‌شان گرفته شده فراموش نمی‌شود. بازگشت این جوان برومند به خاک آن هم در روز تولدش بسیار تلخ است و بعد از خانواده داغدارش، هلال‌ احمری‌ها را بیشتر از هر فرد دیگری متأثر از این سوگ می‌دانم، امید دارم راهش پررهرو باقی بماند.


تعداد بازدید :  677