شماره ۲۰۱۸ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

2‌میلیون و 800 هزار تومان حداقل دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی با ۳۰‌سال سابقه
[ایسنا] نایب‌رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش حداقل دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد. ولی اسماعیلی در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «از آخر مرداد ماه حداقل دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی با ۳۰‌سال سابقه 2میلیون و 800‌هزار تومان و با ۳۵‌سال سابقه، 3میلیون تومان خواهد بود. گرچه با گرانی‌های اخیر شأن و منزلت  بازنشستگان بیش از اینهاست. تلاش‌ها و افزایش‌ها ادامه خواهد داشت.»

36٪ بیکاران را فارغ‌التحصیلان آموزش عالی تشکیل می‌دهند
[ایلنا] بررسی وضع فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در بین جمعیت بیکاران از این حکایت دارد که در بهار امسال ۳۶‌درصد بیکاران را فارغ‌التحصیلان آموزش عالی تشکیل داده‌اند که میزان آن نسبت به بهار‌ سال گذشته حدود ۴.۴‌درصد کم شده است. این درحالی است که ۲۴.۷‌درصد از افراد بیکار فارغ‌التحصیل مردان هستند که ۴.۵‌درصد نسبت به بهار پارسال کمتر شده‌اند، از سوی دیگر ۷۱.۹‌درصد آنها فارغ‌التحصیل زن هستند که در مقایسه با‌ سال گذشته ۶.۹‌درصد افزایش داشته‌اند. اما از مجموع شاغلان سهم فارغ‌التحصیلان ‌آموزش عالی ۲۵.۲‌درصد در بهار امسال بوده است که نسبت به‌ سال گذشته ۰.۷‌درصد افزایش دارد. ۲۱.۳ درصد سهم مردان فارغ‌التحصیل از بین شاغلان این بخش بوده است که افزایش ۰.۲‌درصدی دارد و ۴۵.۱‌درصد زنان فارغ‌التحصیل شاغل بوده‌اند که بر تعداد آنها نیز ۵.۱‌درصد نسبت به بهار پارسال افزوده شده است.

10 هزار تن عرضه مرغ منجمد به بازار
[شاتا] سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: «شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰‌هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر خود در میادین میوه‌وتره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف منتخب در سطح کشور شروع به عرضه کرده است.» محمدرضا کلامی افزود: «برای حفظ تعادل، دولت مقادیر مازاد عرضه مرغداران را جمع‌آوری کرد که در این راستا روزی ۲هزار تن مرغ جمع‌آوری کردیم و الان بیش از ۹۰‌هزار تن ذخایر گوشت مرغ داریم.»

160 هزار ‌میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بنادر و دریانوردی جذب شد
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:   «۱۶۰‌هزار‌میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی ظرف سال‌های اخیر در این سازمان جذب شده است.» محمد راستاد اظهارداشت: «جذب این مقدار سرمایه‌گذاری با هدف توسعه و شتاب بیشتر در بندرهای کشور به‌ویژه بندرهای جنوب و شهید رجایی بوده است.»


تعداد بازدید :  428