شماره ۲۰۱۸ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
مکث

مرگ پدر و دو کودک در استخر کشاورزی
استخر کشاورزی در مرودشت ۳ نفر را به کام مرگ کشاندبر اثر غرق‌شدگی در استخر کشاورزی در مرودشت حدفاصل روستای فیروزی و جونجان، دو کودک و یک مرد پنجاه‌وهشت‌ساله جان باختند .به هموطنان توصیه می‌شود تنها از مناطق مجاز برای شناکردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه کافی داشته باشند.


دستگیری هکر اخاذ در عملیات پلیسی
[شهروند] مردی که با فریب افراد از طریق دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام اقدام به اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی کاربران می‌کرد، دستگیر شد.
چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارایه شکواییه‌ای به پلیس گفت: «به صفحه شخصی‌ام دسترسی پیدا و مرا تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کرده‌اند.»
بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت و در تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در محل سکونتش دستگیر شد.
 متهم در بازجویی‌ها به دسترسی غیرمجاز به صفحات شخصی افراد در اینستاگرام به خصوص دختران جوان و اخاذی از آنان اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است، گفت: «کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را فریب می‌دهند و اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آنها می‌کنند. کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری‌کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند، موضوع را سریعا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.»


۳ سارق و ۸۰ سرقت از خانه‌های کرج
[شهروند] اعضای باند سارقان که اقدام به ۸۹ سرقت خانه به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در استان‌های البرز، تهران و آذربایجان‌شرقی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. در پی وقوع سرقت‌های متعدد خانه در مناطق شمالی شهر کرج، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان با بررسی صحنه‌های سرقت و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند که در بررسی سوابق او محرز شد متهم دارای سوابق کیفری متعدد بوده و در حال حاضر با تشکیل یک باند سرقت پس از شناسایی خانه‌های خالی از سکنه به شیوه تخریب در‌های ضدسرقت و از طریق بالکن‌ از ساعت ۱۹ تا ۲۳ اقدام به سرقت خانه‌ها می‌کنند. در ادامه پس از چندین روز تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدامات پلیسی توسط کارآگاهان، متهم در حالی که در یکی از مناطق شهرستان کرج در حال شناسایی سوژه سرقت بود، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر هر گونه جرمی بود، اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۸۹ سرقت با همکاری دو نفر دیگر از همدستانش در استان‌های البرز، تهران و آذربایجان‌شرقی اقرار کرد.مخفیگاه همدستان متهم نیز شناسایی و آنها با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند. ارزش طلا، پول و لوازم منزلی که این باند به سرقت برده بودند، ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.با پیگیری کارآگاهان پایگاه یکم استان البرز تاکنون ۴۰ مالباخته این پرونده شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: «منازل خود را به دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های هشداردهنده استاندارد مجهز کنند و هرگز طلا، جواهر و پول خود را در منزل نگهداری نکنند و آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند. چنانچه منازل آنها به این شیوه به سرقت رفته است، برای شناسایی سارقان و اموال مکشوفه به پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج-میدان طالقانی مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  465