شماره ۲۰۱۸ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
کاستومر آلویز ایز رانگ!‏

  زهرا جمالی

‏-اعتراف کن!‏
‏-اقرار می‌کنم واسه خونه خودمونم از همینا بردم. بدم؟
‏ - حالا من برم یه دور بزنم بعد بیام!‏
‏- ضربه‌ای که الان این جمله‌ات به صنف فروشنده‌ها و صنعت مد و ‌لباس زد،‌ کرونا به چین نزده بود! ‏مگه چالش مانکنه؟ بیست مدل جلوت باز کردم فقط نیگا نیگا کنی؟
‏- سعی کن مشتری مدار باشی نه مشتری نواز!‏
‏ - شما مشتری باش، من مدار بسته و الکترونیکی که هیچ، مدار مخابراتی می‌شم برات! چی فکر کردی ‏ما از دم اتاق پرو همراه مشتری هستیم و خدمات پس از فروش داریم. اصلا برای این کار نرم‌افزار سخنگو ‏رو خودمون وصل می‌کنیم. جملات پیش فرضمونم اینه. «برای داداش خودمم از همین بردم»، «الان ‏سه ساله تن خودمه»، «بپوشی جا باز می‌کنه»، «بشوری تنگ می‌شه» یا به‌عنوان تیر آخر که انصافا می‌‏شه به‌خاطرش از اینجا تا پایتخت مد و لباس جهان گوله گوله اشک‌ ریخت و تو سر زد: «مدل انتخابی بهاره ‏رهنما بوده!‏»
‏-عجب!! انصافا چیه این فروشندگی؟!‏
‏ حالا اینکه چیزی نیست. الان یه آپدیت جدیدم اومده که باهات تا خونه میاد تن می‌زنی، یه اسفندم ‏دود می‌کنه دورت می‌چرخونه! ما از دم اتاق پرو تا بعد از خرید و ارسال اینترنتی و پستی هم با مشتری ‏هستیم ولی خب شعارمون تو اون بخش اینه: «نات اونلی کاستومر آلویز ایز رانگ بات آلسو همینی که ‏هست.» تازه به‌غیر از خدمات پس از فروش، خدمات در حین فروشم داریم. ‏
‏- چی هست حالا؟
برای هر مشتری سه تا فروشنده در جهات و زاویه‌های مختلف در نظر می‌گیریم. یه فروشنده هم می‌‏ذاریم لا به لای رگالا، مثل این جوجه کُرکی رنگیا میفته دنبال مشتری و هر دو ثانیه یک‌بار می‌گه: بفرمایید! دست آخرم از چند طرف ساندویچش می‌کنیم و هدایتش می‌کنیم تو اتاق پرو!‏
‏-به‌عنوان سوال آخر، احساس خوشبختی می‌کنی؟ ‏
‏-خودم حالا نه خیلی، ولی اون مشتری که بهش می‌گم سایز شما رو باید از تن مانکن دربیارم، اون قطعا ‏با ضریب‌هزار احساس خوشبختی می‌کنه.‏

 


تعداد بازدید :  485