شماره ۲۰۲۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد
صفحه را ببند
دیالوگ

سیروس همتی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر: «متأسفانه مسئولان برای ماه‌های محرم و صفر که ماه‌های مهمی هم هستند به فکر ‏سفارش دادن آثاری در خور توجه نیستند. شرایط کرونایی موجود نیز تبدیل به توجیهی برای این انفعال مسئولان شده است. در ‏این شرایط حال تئاتر خوب نیست و حال تئاتر دینی هم خوب نبوده و نیست. درست است که باید برای سلامتی ‏هنرمندان و مخاطبان اهمیت قایل باشیم اما در این دوران همه هنرها به غیراز تئاتر و موسیقی تکان خوردند.‏»

 غلامرضا آزادی، تهیه‌کننده و کارگردان:«متأسفانه با شیوع ویروس کرونا شرایط برای کار بسیار سخت شده است و من به هیچ وجه ‏در این شرایط کاری نمی‌کنم که سلامتی خود و یک گروه فیلمسازی را به خطر بیندازم، به همین دلیل هنوز مشخص نیست ‏فیلم‌مان چه زمانی جلوی دوربین خواهد رفت‎. معتقدم در شرایطی که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد، اصرار به کار ‏گروهی یک نوع جنایت است. شرایط به گونه‌ای است که حتی نمی‌توان جلسات گروهی برای ساخت این فیلم برگزار کرد چه برسد ‏به کار میدانی و جمع کردن گروه برای فیلمبرداری.»

 شایان شکرابی، نوازنده پیانو: «قطعاتی براساس صداهای ضبط شده از تپش قلب بیماران دچار بیماری‌های قلبی با در نظر ‏گرفتن چارچوب‌های موسیقی اصیل ایرانی ساخته و تنظیم کرده‌ام. من در این آثار تلاش کرده‌ام از نواها و سازهای بومی ایران ‏استفاده و این موسیقی را با سازهای استاندارد غربی نیز ترکیب کنم. این ایده می‌تواند جنبه کمک آموزشی برای دانشجویان پزشکی ‏و پرستاری برای یادگیری صداهای قلب در حالت‌های مختلف داشته باشد‎.‎‏ در نخستین تجربه‌ای که پیرامون این پروژه انجام دادیم، ‏آهنگ ‏midsystolic click‏ به‌عنوان یک مثال از این مجموعه با ملودی زیبای استاد پرویز مشکاتیان تلفیق شده است. این قطعه ‏خوشبختانه با استقبال کارشناسان و جامعه پزشکی مواجه شده است.‏»


تعداد بازدید :  314