شماره ۲۰۲۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد
صفحه را ببند
مکث

پایان کار ۲۲ باند در عملیات پلیسی
[شهروند] ششصدوسی‌وپنج مجرم و سارق در پایتخت در سی‌وهفتمین طرح رعد زمینگیر شدند. سی‌وهفتمین مرحله از طرح رعد صبح سه‌شنبه در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد. در این طرح مأموران با استفاده از ظرفیت تمام کلانتری‌ها با جرایم مختلف از سرقت و مزاحمت گرفته تا قاچاق موادمخدر و کالا برخورد کردند. در اجرای این مرحله از طرح رعد ۲۷۳ حکم قضائی به اجرا درآمد. در مجموع عملیات‌های انجام‌شده ۶۳۵ سارق منزل، خودرو، اماکن عمومی و ... دستگیر و ۲۲ باند نیز منهدم شدند.سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این طرح از کشف بیش از ۸هزارو۳۰۰ مورد از اموال سرقتی نیز خبر داد و گفت: «ارزش ریالی اقلام کشف‌شده تا به این لحظه بیش از ۱۲.۵‌میلیارد بوده است.»در این مرحله از طرح به بیش از ۸۰۰ پرونده سرقت در پایتخت رسیدگی شد. کشف ۱۰۸ خودرو و ۷۶ موتورسیکلت سرقتی از دستاوردهای طرح رعد ۳۷ است.به گفته رئیس پلیس پایتخت از متهمان دستگیرشده در این مرحله از طرح رعد ۱۲ قبضه سلاح جنگی و ۳۷ سلاح سرد و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شده است.

دستگیری دو گروه حفار غیرمجاز اشیای عتیقه
[شهروند] اعضای باند حفاران غیرمجاز در استان کهگیلویه‌وبویراحمد دستگیر شدند. اشیای تاریخی دوران اسلامی هم از خانه‌ای در استان گلستان کشف شد.
در راستای اجرای مأموریت‌های محوله با هدف پیشگیری و مقابله با جرایم علیه مواریث ارزشمند تاریخی ـ فرهنگی، کارکنان یگان حفاظت استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اطلاع از فعالیت باند حفاران غیرمجاز که قصد تحصیل اشیای تاریخی را داشتند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند. با برگزاری جلسات هماهنگی با واحدهای انتظامی به محض اطلاع از زمان حضور حفاران در ارتفاعات منطقه کاکان، تیم ویژه بررسی و تحقیق تشکیل شد و اکیپی از افراد مجرب متشکل از نیروهای یگان حفاظت پس از پیمودن ساعت‌ها مسیر سخت و صعب‌العبور کوهستانی موفق‌شدند پنج نفر از اعضای باند را حین عملیات حفاری دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری و مقادیری ابزار و ادوات حفاری از آنها کشف و ضبط کنند. فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر گفت: «فرماندهی و کارکنان یگان حفاظت استان گلستان نیز با رصد جرایم علیه مواریث تاریخی به محض اطلاع از وقوع حفاری غیرمجاز در ملکی شخصی واقع در شهرستان گرگان اقدام به بررسی موضوع کردند. در این راستا ضمن تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق، اکیپی مجرب از نیروهای یگان حفاظت به سرپرستی فرمانده یگان با کسب مجوز قضائی همراه مأموران پلیس به محل مراجعه کردند و  با رعایت موازین شرعی و قانونی در عملیاتی غافلگیرانه از این خانه 12 شئی تاریخی شامل  صندوقچه چوبی، ظروف سفالی، نسخ خطی و سایر اقلام با ارزش تاریخی کشف و ضبط و یک نفر دستگیر شد. در پی کارشناسی‌های فنی صورت پذیرفته از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان، اصالت تمامی اشیای مکشوفه تأیید و قدمت آنها دوران اسلامی تخمین زده شد.»

آتش صبحگاهی یک مرکز درمانی در مرکز پایتخت
[شهروند] یک مرکز درمانی در خیابان جلال آل‌احمد بامداد سه‌شنبه دچار حریق شد.
ساعت ٠۵ و ١٩ دقیقه صبح آتش‌سوزی در مرکزی درمانی در خیابان جلال آل‌احمد نرسیده به خیابان کارگر شمالی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که سه ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی و خودرو‌های پشتیبانی به محل اعزام شدند. آتش‌نشانان در مدت زمان کمتر از سه دقیقه و نیم به محل حادثه رسیدند. بررسی‌ها نشان می‌داد یک اتاقک در طبقه دوم این بیمارستان که در مجاورت بخش‌های درمانی قرار داشت، دچار حریق شده است. در این اتاقک دستگاه‌های کپی نگهداری می‌شد.حریق به بخشی از سقف‌های کاذب نیز سرایت کرده و درحال گسترش بود که آتش‌نشانان عملیات را آغاز کردند، البته پیش از رسیدن آتش‌نشانان حراست بیمارستان نیز تلاش کرده بود که حریق را اطفا کند. حریق به سرعت خاموش و از گسترش‌ آن جلوگیری و دود حاصل هم تخلیه شد و مشکلی برای بیماران بخش‌ها پیش نیامد.


تعداد بازدید :  266