شماره ۲۰۲۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

حکم نجفی شکسته شد
[شهروند] پرونده شهردار پیشین پایتخت به هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور ارجاع شد تا توسط قضات دیوان‌عالی کشور بررسی شود.حمیدرضا گودرزی درباره آخرین وضع پرونده موکلش محمدعلی نجفی گفت: «شعبه ۴۱ دیوان‌عالی کشور برای سومین بار رأی صادره مبنی بر محکومیت موکلم به قتل عمدی و استدلال دادگاه را نپذیرفته و قتل را همچنان شبه‌عمدی دانسته است. در نتیجه پرونده با تهیه گزارشی به هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور -بخش اصراری- ارسال خواهد شد تا این بار توسط قضات کیفری دیوان‌عالی بررسی و درباره آن اظهارنظر شود. هیأت عمومی دیوان‌عالی در این رسیدگی یا رأی شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران محکومیت نجفی به قتل عمدی را تأیید خواهد کرد که برای اجرا به اجرای احکام ارسال می‌شود یا رأی را نقض‌می‌کند و نظر شعبه ۴۱ دیوان‌عالی کشور و شبه‌عمدی‌بودن قتل را تأیید خواهد کرد که پرونده به شعبه هم‌عرض دادگاه کیفری یک استان تهران مجددا ارجاع خواهد شد و آن شعبه با توجه به استدلال دیوان‌عالی مبنی بر شبه‌عمدی‌بودن، رأی لازم را صادر خواهد کرد.»گودرزی با یادآوری اینکه نجفی در این پرونده سه اتهام دارد، گفت: «اولین اتهام، قتل عمد است که برای تعیین تکلیف در مورد شبه‌عمد  یا عمدی بودن آن پرونده به هیأت عمومی ارسال شد. اتهام دوم، ایراد جرح به خانم میترا استاد است که شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران آقای نجفی را به تحمل چهار ‌سال حبس محکوم کرده بود که شعبه دیوان‌عالی این محکومیت را نقض بلاارجاع کرد و آن را قابل تعقیب ندانست، به همین علت این اتهام منتفی شد. اتهام سوم موکلم نگهداری سلاح غیرمجاز است که دادگاه او را به یک‌سال و سه  ماه حبس محکوم کرده است که شعبه ۴۱ دیوان‌عالی کشور به ریاست آقای رازینی این اتهام را تأیید و ابرام کرد. به این ترتیب  بزرگ‌ترین پرونده جنایی تاریخ کشورمان راهی هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور شد تا  در روزهای  آینده سرنوشت آن تعیین شود.»براساس این گزارش، میترا استاد -همسر دوم محمدعلی نجفی،  شهردار سابق تهران-  هفتم خردادماه ‌سال ۹۸  با شلیک گلوله به قتل رسید. عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

۲۴ ساعت عملیات برای دستگیری ۳۰ سرشبکه دلالان ارزی
[شهروند] سی عنصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز در پایتخت دستگیر شدند.به دنبال نابسامانی بازار ارز و به تبع آن بروز نوسانات و افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، فعالیت اخلال‌گران و دلالان ارزی به‌ویژه در برخی از مناطق شهر تهران که با پوشش‌های مختلف به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش ارز کرده بودند، طرحی برای شناسایی و برخورد با آنان در دستور کار قرار گرفت.عملیات مبارزه با اخلال‌گران بازار ارز نیز در همین راستا اجرا شد و حدود ۲۴ ساعت نیز به طول انجامید. این عملیات پس از چند مرحله کار اطلاعاتی، مستندسازی و شناسایی دلالان اجرایی شد و مأموران یگان امداد نیز در آن همکاری داشتند. در جریان این عملیات ۳۰نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز دستگیر شدند و این افراد با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «بازرسی از مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت که در مجموع ۸۰‌میلیارد ریال انواع ارز شامل ۲۷۴‌هزار و ۶۳۰ دلار، ۳۷‌هزار و ۲۵۰ یورو، ۹‌هزار و ۱۴۰ لیر ترکیه، یک‌هزار و ۳۵۰ پوند و یک‌هزار و ۱۲ درهم و ... به‌علاوه ۱۰ دستگاه کارتخوان کشف شد.»

پیدا شدن 1918 سکه عتیقه در گاوداری
[شهروند] متهمی ۱۹۱۸ قطعه سکه عتیقه را در یک گاوداری در روستای یوشانلو پنهان کرده بود. این مرد سکه‌ها را از فروشنده‌ای در لرستان خریداری کرده بود.به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر خرید و فروش غیرقانونی اموال عتیقه در شهر میانه طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل مورد نظر از انجام خرید و فروش غیرقانونی اموال تاریخی جلوگیری کرد. در این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان انجام شد، متهم در محل گاوداری واقع در روستای یوشانلو شناسایی شد و تعداد ۱۹۱۸ قطعه سکه که پیش از این از استان لرستان خریداری شده بود، کشف و ضبط شد.

 


تعداد بازدید :  381