شماره ۲۰۲۹ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد
صفحه را ببند
اپلیکیشن شرخری

ارشاد فرامرزی طنزنویس

دوران کرونا، ‌دوران رشد اپلیکیشن‌هاست. ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که برای تمام نیازهای طبقه اول هرم مازلو، از غذا گرفته تا ابزار پیشگیری از بارداری دست به دامن اپلیکیشن‌ها شده‌ایم. حالا که باید درخانه ماند و دورکاری کرد، لازم است برای برطرف‌کردن نیازهای بقیه طبقات هرم مازلو هم فکری شود؛ مثلا خیلی عجیب است که کسی اپلیکیشنی برای برطرف‌کردن نیاز خودشکوفایی و خودانگیزشی درست نکرده. یا مثلا برای نیاز احترام. بعضی وقت‌ها هم یکسری اپلیکیشن‌ها می‌توانند چندین نیاز را با هم پوشش بدهند. مثل این ایده راه‌اندازی استارت‌آپ «شَرخَری آنلاین» که هم نیاز امنیت‌ را برطرف کرده‌ای، هم نیاز به احترام، هم اینکه بالاخره پولی دستت می‌رسد و نیازهای زیستی را هم برطرف می‌کنی. از آن‌طرف کارآفرینی هم کرده‌ای و عده‌ای از برادرها و خواهران زحمتکش شرخر را هم سرکار فرستاده‌ای. خود آبراهام مازلو هم فکرش را نمی‌کرد که یک روز جوانان ایرانی با تکیه بر دانش بومی بتوانند این‌طوری هرم‌اش را کن‌فیکون کنند.
از طرفی این سرویس بسترهای لازم را هم دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در اسفند ۹۸، حدود یک‌میلیون و ۳۶‌هزار فقره چک به ارزش حدود ١٧٧‌هزار‌میلیارد ریال در کل کشور برگشت داده شد و این روند همین‌طور ادامه دارد.
من درچنین شرایطی تصمیم گرفتم که ایده راه‌اندازی استارت‌آپ «شَرخَری آنلاین» با عنوان تجاری شَرباما SHARBAMA را با شما درمیان بگذارم، به امید اینکه برایش سرمایه‌گذار پیدا شود و راه بیفتد. سرویس‌هایی هم که خواهد داشت، این‌گونه هستند:  
«شَرکونومی»: خدمات شرخری اکونومی. باصرفه و اقتصادی.
«شرپلاس»: در این سرویس مشتری می‌تواند با استفاده از کارشناسان شرخری، مبلغی فراتر از طلب خود را هم از فرد بدهکار دریافت کند.
«شراره»: سرویس شرخری ویژه بانوان.
«شَر کال»: در این سرویس نیازی به حضور فیزیکی کارشناسان شرخری نبوده و خدمات شرخری صرفا با تماس تلفنی کارشناس شرخری با فرد بدهکار حل می‌شود.
«شربتی»: ارایه خدمات شرخری به صورت ضربتی.
«فست شر»: سرویش شرخری بدون فوت وقت.
«شر فان»: سرویس شوخی به بهانه شرخری. در این سرویس کارشناس شرخری در خدمت شماست تا با دوستان‌تان شوخی کنید.
«اینتر شر»: سرویس شرخری بین‌المللی، شرخری فراتر از مرزها.
«شر فود»: این سرویس ربطی به شرخری ندارد. ما یکی از اپلیکیشن‌های تهیه غذا را می‌خریم و کارشناسان شرخری برای شما غذا می‌آورند.
«شریف»: شرخری ویژه نخبگان علمی دانشگاهی و مراکز آکادمیک.
«شریک»: سرویس شرخری اشتراکی. در این سرویس چندنفر از یک کارشناس شرخری به صورت مشترک استفاده می‌کنند.
«شروار»: سرویس شرخری با تکنیک کشیدن شلوار بدهکار روی سرش.
«پاد شر»: سرویس مقابله با شرخرهای دیگر.
«شر لایو»: سرویس پخش زنده عملیات شرخری از طریق شبکه‌های اجتماعی.
«شور و شَر»: خدمات شرخری از مراکز فرهنگی و هنری.
«شرونگ»: سرویس شرخری اختصاصی تحریریه شهرونگ برای وصول مطالبات مربوط به حق‌التحریر.
«شرمنده»: سرویس بیمه، عودت وجه و پرداخت خسارت برای عملیات شرخری ناموفق.
هزینه اپلیکیشن و دستمزد کارشناسان و... به صورت آنلاین با استفاده از سرویس «شر مایه» و محاسبه نرخ شرخری به صورت آنلاین انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  358