شماره ۲۰۳۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد
صفحه را ببند
آغاز موج دوم کرونا در اروپا
در روزهای اخیر، به دلیل افزایش آمار مبتلایان، محدودیت‌ها در بلژیک برگشته است. از روز چهارشنبه، ساکنانی که با یکدیگر زندگی می‌کنند، فقط مجاز هستند تا 5نفر گردهم بیایند. این قانون تا چهارهفته آینده پابرجاست. پیش از این، قانون تجمع و ملاقات دوستان 15نفر بود که حالا به 5نفر رسیده است. این را نخست‌وزیر بلژیک، سوفیه ولمز تأیید کرده است. تعداد مجاز افراد برای مراسم عمومی در مکان‌های سرپوشیده 100نفر و برای فضاهای باز 200نفر تأیید شده است. همچنین افراد باید به صورت جداگانه خرید کنند و مردم هم تا جایی که ممکن است، باید از خانه کار کنند

با افزایش تعداد کل مبتلایان به کرونا در اروپا و رسیدن به عدد 2.9‌میلیون نفر، نگرانی‌ها در مورد موج دوم شیوع این ویروس در اروپا افزایش یافته است. این آمارها براساس آخرین داده‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپاست.
به گزارش هفته‌نامه نیوزویک، کشورهای اسپانیا، بلژیک و هلند بیشترین رشد را در تعداد مبتلایان جدید اخیر داشته‌اند. براساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، هریک از این کشورها بین 130 تا 600‌درصد در یک‌ماه گذشته افزایش نرخ مبتلایان را داشته‌اند.
در اینجا نگاه نزدیک‌تری به آمار و ارقام برخی از کشورهای اتحادیه اروپا انداخته‌ایم که بیشترین رشد تعداد مبتلایان را داشته‌اند.
اسپانیا
  جمعیت: حدود 47‌میلیون نفر
  تعداد مبتلایان جدید در 14روز گذشته: حدود 22‌هزار نفر
  نرخ افزایش تعداد مبتلایان در 14روز گذشته: 161درصد
  کل موارد تأییدشده: حدود 279‌هزار نفر
اسپانیا بیشترین تعداد مبتلایان جدید را در اتحادیه اروپا تجربه کرده است. در تمام قاره اروپا، اسپانیا دومین کشور بعد از روسیه بوده که در 14روز گذشته این تعداد مبتلا داشته است. اسپانیا در تمام قاره اروپا بعد از روسیه و بریتانیا دارای بیشترین تعداد مبتلایان بوده است.
کلوپ‌ها در کاتالونیا بسته شده است؛ کلوپ‌ها بیشترین موارد ابتلای جدید را به خود اختصاص داده‌اند. در سایر بخش‌های کشور هم قوانین و محدودیت‌هایی برای کلوپ‌ها اِعمال شده است. از سوی دیگر، قوانین پوشیدن ماسک در فضاهای عمومی در چند منطقه اجباری شده است.
روز شنبه، اسپانیا از فهرست «کشورهای امن برای مسافرت» بریتانیا حذف شد.
بلژیک
  جمعیت: حدود 12‌میلیون نفر
  تعداد مبتلایان جدید در 14روز گذشته: حدود 3500 نفر
  نرخ افزایش تعداد مبتلایان در 14روز گذشته: 132درصد
  کل موارد تأییدشده: حدود 66‌هزار نفر
تعداد مبتلایان جدید در بلژیک تا حد زیادی از اوایل جولای افزایش یافته است. براساس داده‌های دانشگاه جانز‌هاپکینز، این کشور، بیش از 2هزارو400 مورد جدید را در یک هفته گذشته تأیید کرده که نسبت به هفته پیش که تعداد مبتلایان حدود 1470نفر بود، 63‌درصد افزایش داشته است.
در روزهای اخیر، به دلیل افزایش آمار مبتلایان، محدودیت‌ها در بلژیک برگشته است. از روز چهارشنبه، ساکنانی که با یکدیگر زندگی می‌کنند، فقط مجاز هستند تا 5نفر گردهم بیایند. این قانون تا چهارهفته آینده پابرجاست. پیش از این، قانون تجمع و ملاقات دوستان 15نفر بود که حالا به 5نفر رسیده است. این را نخست‌وزیر بلژیک، سوفیه ولمز تأیید کرده است.
تعداد مجاز افراد برای مراسم عمومی در مکان‌های سرپوشیده 100نفر و برای فضاهای باز 200نفر تأیید شده است. همچنین افراد باید به صورت جداگانه خرید کنند و مردم هم تا جایی که ممکن است، باید از خانه کار کنند.
هلند
  جمعیت: حدود 17‌میلیون نفر
  تعداد مبتلایان جدید در 14روز گذشته: حدود 2‌هزار نفر
  نرخ افزایش تعداد مبتلایان در 14روز گذشته: 137درصد
  کل موارد تأییدشده: حدود 53‌هزار نفر
تعداد موارد جدید ابتلا در هلند نیز از اوایل ماه جولای رو به افزایش گذاشته است. در هفته گذشته این کشور، بیش از یک‌هزار و300 مبتلای جدید را تأیید کرده است. براساس داده‌های دانشگاه جانز‌هاپکینز، این میزان نسبت به 945 مبتلای جدید یک هفته پیش از آن، 42‌درصد افزایش داشته است.
افزایش موارد جدید ابتلا در هلند، می‌تواند نتیجه افزایش تعداد تست‌های انجام‌شده در هفته‌های اخیر باشد. به گفته مقامات بهداشتی این کشور، از ابتدای ماه ژوئن، تعداد تست‌های انجام‌شده دوبرابر شده و بنابراین، تعداد یافتن مبتلایان هم بیشتر شده است.
هوگو دو یونگه، وزیر بهداشت هلند و معاون نخست‌وزیر این کشور روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که با اعضای پارلمان این کشور داشت، گفته است: «ما با هم ویروس را تحت کنترل خود گرفته‌ایم و آن را تحت کنترل خود نگه خواهیم داشت.»
او گفته است: «نکته عجیب، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در میان افراد 20 تا 40ساله است. گروهی که علایم خفیف از خود نشان داده‌اند، به نظر نمی‌رسد که کار آنها به بیمارستان بکشد، اما خطر انتقال بیماری و آلوده‌کردن دیگران در میان آنها بسیار زیاد است.»


تعداد بازدید :  387