شماره ۲۰۳۰ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد
صفحه را ببند
اخبار روز

منع آمد و شد در کربلا و نجف به دلیل شیوع کرونا
مسئولان دو استان کربلا و نجف اشرف در عراق به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سی‌ام ماه ژوئیه تا نهم ماه آگوست مقررات منع آمد و شد را اعمال می‌کنند.به گزارش ایسنا، مسئولان استان کربلا در بیانیه‌ای اعلام کردند، طبق تصمیم کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق تمامی ورودی‌های خارجی کربلا از شامگاه سه‌شنبه بسته شده و از سی‌اک ژوئیه تا نهم ماه آگوست مقررات منع آمد و شد در این استان اعمال خواهد شد. این کمیته مقرر کرد، در تعطیلات عید سعید قربان هم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مقررات منع آمد و شد اعمال می‌شود.ستاد مدیریت بحران عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیمات ستاد بحران در استان نجف که به وسیله لؤی الیاسری، استاندار نجف و با حضور اعضای ستاد اتخاذ شده است شامل منع آمد و شد از ساعت ۱۲ تا 6 صبح است. این ستاد اعلام کرد، ورودی‌های استان در عید قربان و عید غدیر بسته خواهد بود اما تردد داخل استان تا ساعت ۱۲ شب روال طبیعی خود را خواهد داشت‌. در این بیانیه آمده است، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در نجف و سایر استان‌ها موجب شده استان نجف قادر به میزبانی زائران از دیگر استان‌ها نباشد.


آلمان صادرات تسلیحات و ابزارهای دوگانه را به هنگ‌کنگ  متوقف می‌کند
وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که به ‌عنوان بخشی از واکنش اتحادیه اروپا به قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ، آلمان صادرات تسلیحات و محصولاتی با کاربرد دوگانه را به این دولت‌شهر متوقف خواهد کرد. به گزارش ایسنا، در خصوص تصویب بسته واکنش‌ها علیه اقدامات مقامات چین به وسیله وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا،‌ هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، گفت: «اگر اروپا می‌خواهد ارزش‌ها و اصول خود را در رابطه با چنین قدرت‌هایی همچون چین حفظ کند، باید با صدای واحدی سخن بگوید.»او افزود: «در خصوص آلمان باید بگویم که ما در حال حاضر اتخاذ نخستین گام‌ها را آغاز کرده‌ایم. برای من این امر همچنین بدان معناست که فورا صادرات تسلیحات و کالاهای حساس با کاربرد دوگانه را به هنگ‌کنگ متوقف کرده و در این چهارچوب با هنگ‌کنگ نیز همانند دیگر بخش‌های چین برخورد شود.»کالاهایی با کاربرد دوگانه محصولات و تکنولوژی‌هایی هستند که هم برای اهداف نظامی و هم برای اهداف غیرنظامی صلح‌آمیز استفاده می‌شوند. قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ که به وسیله پارلمان چین تصویب شده از سی‌ام ژوئن در این دولت‌شهر به اجرا درآمده است. این قانون یک‌سری قوانین را برای جلوگیری، توقف و مجازات چهار نوع جرمی که در هنگ‌کنگ صورت بگیرد ازجمله فعالیت‌های جدایی‌طلبانه، تلاش برای متزلزل‌کردن قدرت دولت، فعالیت‌های تروریستی و تبانی با نیروها یا کشورهای خارجی برای به خطر انداختن امنیت ملی تعیین می‌کند.»  


هشدار رهبر دموکرات‌های سنا به ترامپ
رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا اظهار کرد که دونالد ترامپ باید برای انعقاد یک توافق بر سر اعطای کمک‌های بیشتر مربوط به ویروس کرونا تلاش کند تا به این ترتیب به دورنمای انتخاباتی جمهوریخواهان برای ماه نوامبر کمک کند. به گزارش ایسنا، چارلز شومر رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با ام‌اس ان‌بی‌سی عنوان کرد: «شخصی که واقعا باید بخواهد اتفاقی به ‌طور عملی بیفتد، دونالد ترامپ است؛ زیرا اگر اقتصاد به مسیرش به سمت جهنم ادامه دهد، اگر ما چیزی را تصویب نکنیم اتفاقی که نباید می‌افتد؛ کار ترامپ تمام می‌شود. البته ممکن است کار ترامپ از راه‌های دیگر هم تمام شود اما مطمئنا اگر این اتفاق مشخص بیفتد کار او حتما تمام است.»شومر در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اینکه آیا فکر می‌کند راهبرد جمهوریخواهان در ضمن اینکه برخی از اعضای این حزب طرح پیشنهادی حزب خودشان را محکوم می‌کنند، عجیب‌وغریب است، پاسخ داد: «بله این‌گونه است.» شومر عنوان کرد: «آنها به ‌حدی شیفته ایدئولوژی‌های راستگرا هستند که حتی کاری را که بیشتر از هر چیز می‌تواند به نفع خودشان باشد، انجام نمی‌دهند؛ ایدئولوژی‌هایی که می‌گویند هیچ‌گونه پول دولتی را صرف نمی‌کنیم. بنابراین حق با شماست. این عجیب‌وغریب است. این کاملا عجیب و غریب است اما آنها با خودشان درگیر و در جنگ هستند.»

 


تعداد بازدید :  409