شماره ۲۰۳۳ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
اخبار روز

در بزرگ‌ترین تظاهرات از زمان آغاز اعتراضات اخیر
‏۱۰‏‎ ‎هزار اسراییلی علیه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند

بیش از ۱۰‌هزار اسراییلی شنبه شب در بزرگ‌ترین تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو به خیابان‌های قدس، ‏تل آویو و قیساریه آمدند.
به گزارش ایسنا، هزاران تظاهرکننده مقابل منزل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل درقدس اشغالی ‏و همچنین میدان «پاریس» و خیابان‌های اطراف آن در مرکز این شهر تجمع کردند‎. شرکت‌کنندگان ‏شعارهایی علیه نتانیاهو به علت فساد و سوءمدیریت در بحران کرونا سر دادند و خواهان استعفای او ‏شدند‎.همچنین پلیس تمامی راه‌های منتهی به منزل نتانیاهو را بست‎. ‎رسانه‌های اسراییلی اعلام کردند این ‏بزرگ‌ترین اعتراض از زمان آغاز تظاهرات‌ اخیر علیه نتانیاهو است‎. در دیگر شهرهای اراضی ‏اشغالی نیز تظاهرات‌ مشابهی برگزار شد و پلیس مجبور شد در شهر تل آویو برای ‏آرام کردن صدها تظاهر‌کننده وارد عمل شود و از آنها خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت ‏کنند‎.در شهر قیساریه بیش از ۲هزار معترض اسراییلی مقابل دفتر نتانیاهو در این شهر ساحلی تجمع کردند‎. تظاهرات در میدان پاریس در قدس به خشونت کشیده شد و پلیس نیمه شب برای بیرون کردن ‏تظاهرکنندگان خشمگین از این میدان مرکزی به زور متوسل شد. بنابر اعلام پلیس دست‌کم هشت تن در ‏قدس و تعدادی از معترضان نیز در دیگر شهرها دستگیر شدند‎. در موازات با این تظاهرات، شهر سان ‏فرانسیسکو آمریکا هم شاهد تظاهرات ده‌ها اسراییلی علیه نتانیاهو بود. ‎همچنین رسانه‌های اسراییلی ‏از فراخوان‌ها برای برگزاری تظاهرات ضد نتانیاهو در برلین و لندن و دیگر شهرهای جهان خبر ‏دادند‎.


کربلا تا ۱۳ محرم بسته است
استانداری کربلا از اتخاذ پروتکل‌های بهداشتی در این استان در ماه محرم خبر داد و اعلام کرد که ‏در این راستا، استان کربلا تا سیزدهم ماه محرم بسته خواهد بود‎. نصیف الخطابی، استاندار کربلا در کنفرانسی خبری گفت این استان به صورت کامل تا سیزدهم ماه ‏محرم برای جلوگیری از شیوع کرونا بسته خواهد شد‎. او گفت تدابیر سفت و سختی در ورودی‌های ‏شهر طی روزهای آتی به‌ویژه در روزهای زیارت اتخاذ می‌شود.از سوی دیگر، فرماندهی عملیات بخش فرات میانه اعلام کرد که تدابیر شدیدی را اتخاذ کرده و هرکس ‏که تلاش کند در روزهای زیارت وارد این شهر شود بازخواست می‌شود‎.


افشاگری کارمند اخراجی شورای امنیت ملی آمریکا از کمپین ترامپ
عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا تأکید کرد، بازنشستگی‌اش در ماه ژوئیه به دلیل کمپین «قلدری، ‏ارعاب و تلافی» رئیس‌جمهوری آمریکا و متحدانش بود که مانع پیشرفت حرفه نظامی‌اش می‌شد‎. به گزارش ایسنا، الکساندر ویندمن، عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا در مقاله‌ای برای روزنامه ‏واشنگتن پست نوشت: «این تجربه دردآور بود اما من در این سرنوشت ننگ‌آور تنها نیستم‎.»او افزود: «شرایط خروج من ممکن است علنی‌تر شده باشد اما تفاوت اندکی با ده‌ها کارمند دولتی دیگری ‏دارد که خودشان این دولت را ترک کردند و حرفه‌هایشان صدمات جبران‌ناپذیری دیده‌اند.»پس از آنکه وکیل ویندمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاملا مشخص است آینده موکلش در شورای امنیت ‏ملی آمریکا که در آن با نهایت صداقت و وجدان خدمت کرده، برای همیشه مخدوش خواهد شد، ویندمن ‏ماه گذشته اعلام کرد که از ارتش بازنشسته می‌شود‎. ویندمن‌ سال گذشته به‌عنوان بخشی از تحقیقات ‏مجلس نمایندگان آمریکا در پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل توافقاتش با ‏اوکراین، در مقابل کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان شهادت داد.ویندمن در میان دیگر مقامات اطلاعاتی و وزارت امور خارجه که در مقابل این کمیته شهادت داده بودند، ‏قبل و بعد از شهادتش مورد انتقاد و حمله رئیس‌جمهوری قرار گرفت‎.این مقام سابق امنیت ملی کاخ سفید در ماه فوریه توسط نگهبانان به خارج از کاخ سفید هدایت و به او گفته شد که پس از شهادت دادن از سمت خود کناره‌گیری کند.


تعداد بازدید :  433