شماره ۲۰۳۳ | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

 مجموعه‌ای از ۹ فیلم کوتاه، داستانی و مستند ایرانی در جشنواره فیلم مستقل یونیورسال آمریکا به روی پرده می‌روند. در این رویداد سینمایی مستقل که ویژه استعدادهای نو سینمای جهان است، فیلم‌های «من خواب‌های مادرم را میبینم» ساخته حجت غلامی، «نیوسان» از مهیار فروزنده اصل، «والس سال‌های خاکستری» به کارگردانی علی حسینی و راحیل بوستانی و «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی در بخش فیلم کوتاه جشنواره حضور دارند. همچنین «قصر شیرین» از رضا میرکریمی، «آرینا» به کارگردانی احمد تجری و «سرکوب» از رضا گوران در بخش فیلم‌های سینمایی درام و دو فیلم «شب را و روز را، هنوز را» ساخته فرهاد عیوضی و «کیارستمی ادامه دارد» به کارگردانی احسان ناجی در بخش مستند جشنواره فیلم یونیورسال حضور دارند.

 فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی «علی عطشانی» و تهیه‌کنندگی «سیدمحمد احمدی» به پایان رسید و جشن پایان فیلمبرداری با حضور عوامل و بازیگران این فیلم برگزار شد.

   نمایشنامه «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری، نویسندگی والنتین کراسناگوروف و ترجمه مریم سامعی بعد از نمایشنامه‌خوانی موفق در تماشاخانه مهرگان از اواسط شهریور اجرای خود را آغاز خواهد کرد. محمد قنبری پیش از این نمایش «خانم گلاب» به نویسندگی محبوبه نورنقدی را در ‌سال ١٣٩٧ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه برده بود که نمایشی کمدی‌-‌تاریخی بود.

 مرحله جدیدی از ارسال کتاب به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح تمیم با استقبال مربیان و اعضای کتابخوان کانون روبه‌رو شده است. براساس طرح تمیم (تأمین محتوای یکپارچه مراکز کانون) نزدیک به ۳۰۰‌هزار جلد کتاب به بیش از ‌هزار مرکز کانون سراسر کشور ارسال شد.

 نخستین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی با حمایت دفتر موسیقی وزارت ارشاد، انجمن موسیقی ایران و بنیاد فرهنگی هنری رودکی به وسیله تلویزیون اینترنتی «تیوا» برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته این کنسرت‌ها ساعت ۲۱ روزهای شانزدهم تا بیستم مرداد ‌سال جاری از محل تالار رودکی تهران پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

 حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی صبح روز یکشنبه، دوازدهم مرداد و در پی اعلام ابتلای نادر طالب‌زاده مستندساز، برنامه‌ساز تلویزیونی و دبیر جشنواره فیلم «عمار» در توییتی در حساب شخصی خود برای او آرزوی سلامتی کرد.

نشر موسیقی «پتریکور» که در کشور آمریکا مستقر است، به‌زودی مسابقه‌ای همراه با رویدادی آموزشی برای آهنگسازان زیر 35 ‌سال مقیم ایران برگزار خواهد کرد. این رویداد 6ماهه در ادامه پروژه «امواج نوی ایران؛ آنتولوژی موسیقی نو در ایران برای فلوت» است که از‌ سال 2016 زیر نظر نشر موسیقی «پتریکور» آغاز شده است. «امواج نوی ایران» متشکل از آثار آهنگسازانی است که در شکل‌گیری صورت موسیقی نو در ایران نقش بسزایی دارند. همزمان با انتشار آلبوم اول پروژه «امواج نوی ایران»، نشر موسیقی «پتریکور» بنا دارد رویداد «آهنگسازان جوان» را هم برگزار کند. هدف از برگزاری این رویداد، فراهم آوردن شرایطی درخور در حوزه آموزش، اجرا و ضبط آثار برای آهنگسازان جوان ایرانی است. این پروژه شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی، سمینار، اجرا و ضبط آثار منتخب و سخنرانی آهنگسازان بین‌المللی است. در این پروژه استادانی از دانشگاه‌های‌ هاروارد، ایندیانا، برکلی، سن‌دیه‌گو و... به‌عنوان آهنگسازان میهمان حضور دارند. همه مکاتبات مربوط به شرکت در این رویداد موسیقایی ازجمله پاسخگویی به سوالات از طریق نشانی اینترنتی [email protected] که ایمیل نشر موسیقی «پتریکور» است، انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  416