شماره ۲۰۳۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
خبر سیاسی

ارایه گزارش عملکرد‌ سال گذشته وزارت علوم به رهبر معظم انقلاب
مقام معظم رهبری: مسأله ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار مهم است

گزارش عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش و فناوری در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در ‌سال ۱۳۹۸ را وزیر علوم به رهبر معظم انقلاب ارایه کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مقام معظم رهبری پس از مشاهده و مطالعه «گزارش عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش و فناوری در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در ‌سال ۱۳۹۸» در یادداشت کوتاهی فرمودند: «از وزیر محترم تشکر شود. مسأله ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار مهم است. آنچه انجام گرفته است کارهای آغازین این حرکت بزرگ است، اینها را با قوت ادامه بدهند، ان‌شاءالله.»
 منصور غلامی در گزارشی به رهبر معظم انقلاب اسلامی «عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش و فناوری در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت» در ‌سال ۱۳۹۸ را به همراه «نتایج رصد اشتغال دانش‌آموختگان آموزش عالی» به استحضار معظم‌له رساندند.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: دولت معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت را به تفکیک وزارتخانه مشروط نکرده است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی صمت (صنعت، معدن و تجارت) به‌زودی به مجلس معرفی می‌شود، گفت: «دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.»
حسینعلی امیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره ادعای برخی رسانه‌ها که گفته‌اند دولت اراده‌ای برای تعیین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ندارد و حتی معرفی وزیر را منوط به تشکیل وزارت بازرگانی کرده است، افزود: «قانون اساسی به رئیس‌جمهوری اجازه می‌دهد چنانچه وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد برای مدت سه ماه برای آن وزارتخانه سرپرست منصوب کند. بعد از تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس‌جمهوری مدرس خیابانی را به‌عنوان سرپرست وزارتخانه مذکور منصوب کرد.» معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: «دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.»
رئیس‌جمهوری بیست‌ودوم اردیبهشت، حسین مدرس خیابانی را به‌عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. طبق قانون، رئیس‌جمهوری می‌بایست ظرف سه ماه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه این هفته مجلس در تذکر برخی از نمایندگان درباره معرفی‌نشدن وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: «موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.»


کمیسیون اصل ۹۰ به مداخلات غیر قانونی در کنکور رسیدگی می‌کند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم گفت: «کمیسیون اصل ۹۰ به مداخلات غیر قانونی جریان‌های پشت پرده در برگزار شدن یا نشدن کنکور رسیدگی می‌کند.» نصرالله پژمان‌فر ادامه داد: «در ارتباط با موضوع کنکور مسائل مختلفی مطرح است، ازجمله جریان‌های پشت صحنه برای برگزار شدن یا نشدن کنکور مداخلاتی می‌کنند.» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم بیان کرد: «این مداخلات غیر قانونی است. حتما باید با آن برخورد شود و  یکی از مسائلی است که در کمیسیون به آن رسیدگی می‌کنیم.» او درباره نظر کمیسیون اصل ۹۰ در زمینه برگزاری آزمون‌های سراسری و ارشد گفت: «اگر پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود با برگزاری کنکور موافق هستیم، اما اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، مخالفیم.» پژمان‌فر تأکید کرد: «طبیعتا کنکور نباید باعث آسیب جسمی به داوطلبان و گسترش این بیماری شود.»

 


تعداد بازدید :  367