شماره ۲۰۳۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
کتابخانه

 مجموعه پنج‌ جلدی «خودم داستان می‌خوانم» قصه‌هایی از خرگوش ناقلا برای کودکان با هدف افزایش مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن‌گفتن کودکان سال‌های نخست دبستان به‌تازگی منتشر شده است.  «دعوت از خرگوش ناقلا»، «سطل چسب خرگوش ناقلا»، «خرگوش گنده»، «سوسیس‌های خرگوش ناقلا» و «گنج خرگوش ناقلا» عنوان‌های مجموعه «خودم داستان می‌خوانم» هستند. این مجموعه داستان خرگوش ناقلا و سه حیوان دیگر است که به وسیله مهدی ضرغامیان بر اساس متنی از انید بلیتون ترجمه و بازآفرینی شده است. در معرفی این مجموعه عنوان شده است: «خودم داستان می‌خوانم» علاوه بر داستانخوانی سعی دارد با تمرینات متنوعِ مرتبط با داستان مانند پرسش‌های شفاهی و کتبی، درک معنای لغات فارسی، ترکیب‌بندی، جمله‌سازی، نمایش‌نامه‌نویسی و خلاصه‌نویسی  چهار مهارت عنوان‌شده را در کودکان تقویت کند.»

 نشر نو کتاب «دیگر اخبار نخوانید! (مانیفستی برای زندگی شادتر و آرام‌تر و عقلانی‌تر)» نوشته رولف دوبِلی را به‌تازگی با ترجمه فائزه طباطبایی منتشر و راهی بازار نشر کرده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه فلسفه زندگی» است که این‌ ناشر چاپ می‌کند. نسخه اصلی این ‌کتاب سال ۲۰۲۰ در لندن چاپ شده و نویسنده آن را جز به دوقلوهایش به همسرش تقدیم کرده که خواندن اخبار را مدت‌ها پیش از نوشتن کتاب کنار گذاشته است.

 کتاب «خاطرات سیاسی قوام‌السلطنه» اثر غلامحسین میرزاصالح به‌تازگی به وسیله انتشارات معین به چاپ پنجم رسیده است. این کتاب پر از مسائلی تاریخی و سیاسی مربوط به دیپلماسی زیاده‌خواهانه انگلستان،‌ آمریکا و شوروی در قبال ایران است. جالب است که نویسنده خاطرات کتاب پیش ‌رو در آغاز یادداشت‌های خود پس از شرح مسافرتی که به مسکو و ملاقات با ژنرالیسم استالین داشته این جملات را آورده است: «من با یک صفای باطن نسبت به روس‌ها به مسکو رفتم، در حالی که با یک مغز پرتزویر درباره آنها به تهران برگشتم.» احمد قوام مشهور به قوام‌السلطنه یکی از سیاستمداران مهم ایرانی مربوط به پایان دوران قاجار و سلسله پهلوی است.

 


تعداد بازدید :  385