شماره ۲۰۳۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

 «واریاسیون نوایی» عنوان تازه‌ترین اثر منتشرشده هوشنگ کامکار، مدرس و آهنگساز مطرح موسیقی کشورمان، است که با تقدیم به همه هنرمندان موسیقی نواحی کشورمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این اثر در اواخر سال ۱۳۹۸ در استودیو صبا اجرا شده است. هوشنگ کامکار در یادداشتی به مناسبت انتشار این قطعه نوشته است: «تا کنون به طور رسمی نامی برای انواع موسیقی‌های غیرسنتی و دستگاهی ایران اعلام نشده و با واژه‌هایی چون موسیقی بومی، محلی، نواحی، فولکلوریک و مقامی شناخته می‌شود و در این میان من نیز به‌ناچار از واژه‌ «نواحی» استفاده کرده‌ام که به نظر می‌رسد همچنان جای اشکال دارد.»

 تعدادی از آثار منتخب موسیقی اصیل ایرانی که چند دهه اخیر مورد پسند شنوندگان موسیقی قرار گرفته در قالب آلبوم «امان از این دل» با هنرمندی مسعود جاهد به عنوان نوازنده نی، فضل‌الله شهرکی به عنوان نوازنده تمبک و علیرضا آقاجری به عنوان خواننده منتشر شد.

 بر اساس اعلام نمایندگی فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران، محسن محمدخانی عکاس پیشکسوت ایرانی یازدهم مرداد بر اثر ایست قلبی درگذشت. چهار دهه فعالیت فشرده عکاسی در همه زمینه‌ها باعث شده تا در محیط‌های علمی و آموزشی او را محقق عکاسی و در حوزه صنایع و کارخانه‌های تولیدی داخلی و خارجی او را عکاس صنعتی و تبلیغاتی بشناسند و برخی که دوستدار طبیعت و ابنیه تاریخی کشور هستند، او را عکاس طبیعت بنامند. از سوی دیگر، متولیان فرهنگی، هنرمندان، ناشران و مسئولان موزه‌های کشور او را عکاس آثار فرهنگی می‌دانند.

 نویسندگان «سوپرانوها» و «رفقای خوب» و در واقع دو تن از شناخته‌شده‌ترین و خوش‌نقدترین نویسندگان ژانر مافیایی می‌خواهند دوباره در پروژه جدید خود وارد ژانر جنایت سازمان‌یافته بشوند. شوتایم چراغ سبز را به ساخت این پروژه نشان داده و تاکنون نام ترنس وینتر و نیکولاس پیگلی برای نویسندگی این اثر برده شده است.

 سومین دوره‌ جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی به دلیل پایان نامعلوم شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و هنرمندان در شرایط اپیدمی بیماری کرونا در سال ۹۹ برگزار نمی‌شود.


تعداد بازدید :  419